Gå til innhold

April: Endelig har vi fått en ny "mann" i huset...


MammaTil NoraOgEmmaOgSander

Anbefalte innlegg

Sander ble født 2 dager over termin på lørdag den 24. januar. Han var 3700gr tung og 51cm lang.

 

Hadde en kjempe fin fødsel som varte rundt 11 timer fra første rier. Det hele startet vel gradvis, og jeg kjente at kroppen ikke minst livmoren jobbet som den skal hele veien. Først kom tette kynnere ca 5 uker før, slimproppen gikk litt over en uke før, ble strippet på kontroll hos jordmoren på tirsdag, da ble kynnere mye kraftigere og mer takvis. På fredagskvelden kjente jeg at kynnere ble vonde, men jeg klarte å sove to timer fra kl. 19-21. De ble sterkere etter at jeg stod opp. Da det nærmet seg midnatt skjønte jeg at det var ikke lenge til jeg ser gutten min :-).

 

Reiste inntil sykhuset rundt kl. 3, hadde da 3 cm åpning. Deretter gikk det sakte fremtil 5 cm rundt kl. 8. Fikk epidural og drypp kl. 8:30, og vannet ble tatt. Kl. 11:05 kom gutten ut på 4. pressrier. Revnet litt, grad 1. Ble litt bekymret da fostervannet var litt blodblandet, og fosterlyden sank ned mot 60 to ganger. Heldigvis gikk alt fint og vi fikk verdens nydeligeste gutt! Kom hjem igår, og kan ikke tror at det var bare 4 dager siden jeg født, føler meg kvikk og fin...

 

Har ikke kommet ordentlig igang med ammingen ennå, han har en enormt stor apetitt, og jeg sliter litt med såre brystvorter... Ellers som koser vi oss kjempe masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer!! Tenkte på dere i dag, faktisk og lurte på om noe hadde skjedd enda :o) Godt å høre at alt gikk så fint og står bra til - selv om ammetilvenningspupper er no dritt ;o) Håper dere koser dere hjemme alle 5!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...