Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sambo virker livredd får at jeg ikke skal gi beskjed når jeg har rier..... bare jeg sier au får et spark hopper han jo nesten, skal vi kjøre på sykehuset??kommer ho??

men faktisk i dag har jeg hatt ufattelig vondt i ryggen og veldig vonde kynnere, og stikking nederst i magen:( og jeg tørr ikke si noe til han pga er redd han skal bli nærvøs... noen i samme situasjon??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stakkars mannen :D

Skrevet

Hehe, stakkars - det er jo ikke så lett for disse mannfolka - de aner jo ikke hvordan det er å være gravid. Vi som har ungen i magen, vet jo hvorfor vi sier au, mens for ham er et au det samme som et faresignal. Min samboer er likedan, og har vært det nesten siden dag en. Det hender jo det sparker friskt inni magen, og noen ganger gjør det direkte vondt. Da kommer det et au, eller et lite rop, og han blir ganske redd. Ikke så rart i grunnen, han er jo naturlig nok redd for at det skal være noe galt.

Jeg har sagt til samboeren min at han ikke trenger å bli redd for et lite au eller et lite utrop, og at jeg vil si skikkelig i fra hvis noe virker galt, eller noe skjer. Han skvetter allikevel til hvis jeg au'er, men han har blitt mindre stressa på det enn han var.

Tror vi bare skal være glad for at vi har samboere som bryr seg såpass og er såpass engasjert. Jeg har inntrykk av at en del andre gravide har menn som knapt løfter et øyebryn uansett hvor mye de ynker seg...

Lykke til videre !! ;-)

Skrevet

Tror at hvis du hele tiden oppdaterer ham på vondtene, sparkene osv så blir han roligere. Hvis du sier au pga spark, så kan du jo ledsage det med kommentarer til lillevenn om at 'du må ikke sparke mamma så hardt!' Så vet mannen din at det var spark og ikke rie. Har du selv en rolig holdning samtidig som du sier at du skal gi beskjed når du trenger hjelp eller å dra til sykehus, så roer han seg ned og. Og når du har vondt og nedpress, så si fra at nå har du vondt sånn og sånn. Og sannsynligvis betyr det ditt og datt.

Min mann er også sånn at hvis jeg skjærer grimase eller stønner eller noe så er han omtrent på pletten før jeg har reagert selv. Jeg gjør selv det jeg beskrev over, og jeg har merket at nå som jeg faktisk er på termin on 2 dager, så er han mye roligere enn han har vært de siste ukene! Jeg har alt klart, så når det skjer er det bare til å ringe, så få tak i transport og ta med seg sykehusbagen. Husk, du bærer DERES baby. Det er noe som er mer verdifullt for dem enn vi forstår. Og de elsker jo oss og vil jo ikke at deres babys mamma skal ha noe plager! Søte er de!

Skrevet

min samboer er og sånn :) og han er ille søt når han insisterer på å leie meg inn fra bilen fordi det er is i gårdsplassen hihi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...