Gå til innhold

hvilket puppemåltid beholdt dere lengst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ammer nå morgen og kveld (14 mnd). Dvs noen ganger er det morgen og ettermiddag, hvis hun er veldig grinete etter barnehagen. Hun er ikke lenger avhengig av pupp i forbindelse med legging.

Lurer på å kutte ned til en gang. Hvilket puppemåltid syns dere er best å beholde til slutt?

Og er det sånn at hun får i seg like mye antistoffer uansett om jeg ammer en eller to ganger? Mente jeg leste noe om det, at mengden ble konsentrert om man ammet mindre. Vil det si at hun ikke "taper" noe på at vi går ned til ett puppemåltid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi holdt lengst på det midt på dagen. Jeg jobbet litt kveld, så da ble det ikke krøll med rutiner osv.. (Ikke det at mini brydde seg om rutiner, men i tilfelle han skulle gjøre det)

Skrevet

Jeg endte opp med å bare beholde morgen-puppen, kvelds-puppen ble ofte vanskelig da det ikke alltid var jeg som var hjemme og la snuppa osv. Ammet til hun var 14 mnd, da var det ikke mer å hente og hun virket helt avslappet med å la puppen være.

Når du har ammet så lenge som 14 mnd tror jeg ikke du skal bekymre deg for om datteren din taper noe som helst på å trappe ned, hun har fått i bøtter og spann! Bra jobba og kos deg med det så lenge du har lyst og orker.

Skrevet

Jeg klarte aldri å kutte ut verken morgen eller kveldsmåltid, og heller ikke "før middagsmåltidet". Det gikk bare ikke å trappe ned her, men om du klarer er det nok bare fint å gjøre det før dere slutter helt for det var SINNSYKT vondt å slutte å amme da jeg til slutt var nødt, sånn på dagen.

Skrevet

ah sånn pga melkespreng? Det har jeg faktisk ikke tenkt på.. ja det er jo kanskje et argument for å trappe ned til en gang nå..

Er vel ikke det at hun taper så veldig mye, men jeg tenker at jeg vil gjøre det jeg kan for å beskytte henne mot å bli syk nå som hun har begynt i barnehagen. Men om det ikke er noe forskjell på å amme en eller to ganger så kunne jeg jo trappa ned til en gang.

Skrevet

He he, ja melkespreng, og jeg var alldeles ikke mentalt forberedt på det, for det ante meg ikke at den lille gutten supte i seg såååååå mye melk på de stakkars tre små måltidene!

Jeg har også lest at antistoffene bare blir mer konsentrert når man ammer mindre, så sånn sett er det sikkert greit ja. Gutten min var nesten ikke dårlig da han startet i barnehage, og om det er takket være amming kan jeg jo ikke vite, men det er jo verdt forsøket :-)

Skrevet

Vi kuttet morgenammingen til slutt. Det var så lite melk på slutten at han bare ble sur på kvelden når jeg hadde ammet han da, så da kuttet vi det måltiden, på morgenen var han nemlig fornøyd med det som var. Det måltidet på morgenen syns jeg også var en veldig fin, rolig måte å begynne morgenen på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...