Gå til innhold

Skummelt med narkose på en 3-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min må visst ha narkose, når de skal klippe strengen under tungen. Synes det høres så skummelt ut. Det merket legen, for han sa at det er farligere å kjøre bil enn å ta narkose.

Vet jo i grunn det, men har jo hørt om de som ikke har tålt narkose, og dødd. Hvordan vet de at sønnen min tåler det? De spurte om han er allergisk mot noe, men har ikke merket noe allergi. Han kan jo ha allergi for det, bare han ikke har vært borti det enda..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du bare kan slappe av i forhold til narkosen. Selvsagt er det ikke noe morsomt å være mamma i en slik situasjon. Men slike allergiske reaksjoner hører med til sjeldenhetene.

Dessuten blir dette et mindre inngrep, og dermed blir ikke dosen alt for stor heller.

Selv hadde jeg to større operasjoner når jeg var 4 år, da selvsagt med full narkose. Dette gikk veldig bra, eneste jeg husker av å våken igjen, var at jeg følte meg litt groggy. Men som liten er du i full fart igjen ganske så raskt.

Lykke til, dette går bra :)

Skrevet

Som mamma skal man naturligvis bekymre seg, det hører med i jobbeskrivelsen! Likevel, jeg ville ikke bekymret meg så mye, jeg tror nok det blir en veldig lett narkose. Til nyfødte som klipper tungebåndet gir man ingenting. De skriker kort og så er det i orden. Lykke til:)

Skrevet

Det er ikke gøy å legge et så lite barn i narkose... Har gjort det med guttungen 2 ganger i høst... Da var han litt over 3 år...Tok mandlene og inn i narkose igjen noen dager senere pga blødning... Det er ikke lett å se barnet sovne sånn i armene dine og man blir ført ut av rommet... Nå er jo det å klippe tungestrengen et lett inngrep... Det som plaget meg var at de måtte rote nedi halsen hans og påføre han enda mer smerte... Tårene trilla, tro meg! Men er jo nå i ettertid hvor verdt det det var! :-) Dette kommer til å gå kjemefint og han er i de beste hender! :-) Men det gjør ingenting å felle en tåre i det du går ut av opperasjonsstua! Ungen sover så godt og vil jo ikke verken føle, høre eller se noe som helst! ;-)

De skrekkhistoriene om folk som ikke våkner er jo ytterst skjeldent, men de historiene surret jo i hodet mitt også! Men vi bor i trygge Norge og gutten din vil bli passet veldig godt på! ;-)

Skrevet

Narkoseallergi er uhyre sjeldent.

Det merkes ikke før under narkosen. Det kan sjekkes ut på forhånd, men er omfattende og kreves også at man er i narkose.

Hvis ingen i din familie har reagert på dette kan du ta det med ro.

Uansett overvåkes alle nøye under narkose, ser etter tegn på feks at de får høy feber, stivner osv.

Og selv skal man følge med at det ikke blir høy feber i etterkant.

Det er snakk om et fåtall familier iNorge de ser dette her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...