TreHjerter Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Sitter og tenker at det egentlig føles litt for lenge å vente til min neste kontroll hos lege (som blir kontroll nr 2) Var over 13 uker før jeg kom meg til første kontroll, pga julen, ventetider osv. Hun tok blodprøvene, vekt og blodtrykk, det var alt... Ikke jern, ikke urinprøve, så ikke på magen/hjertelyd osv... Nå har jeg fått tid til UL den 3.mars, da er jeg nesten 20 uker, så skal jeg ikke tibake til legen før den 23 mars, da er jeg over 23 uker... Det er over halvveis i graviditeten uten noen form for sjekk egentlig??? Hvor lang tid gikk det mellom 1. og 2. kontroll hos dere og hva gjorde dere på respektive? Synes dere det er litt drøyt å vente så lenge?? Nå er det tredjemann her, så har ikke så mye sp.mål og lignende, men synes det er greit å sjekke urin, jernlager osv da... Kommer selvfølgelig til å ringe henne om jeg føler meg dårlig osv, men likevel...
morsomjente Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Hei tror dette stemmer altså...Jeg var hos legen min idag (14 uker imorgen) å da sa han til meg at jeg ikke trengte å komme å ta prøver før jeg var ferdig med store ultralyden som er 18-20 uker !! Men når jeg var idag da sjekket han magen min,tok urinprøve også Vi går nok mye tettere etter at vi er halvveis...skjønner godt at du syns det går lang tid imellom, det syns jeg også...!! lykke til
*emeline* Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 Jeg var til jordmor og egentlig første ordentlige kontroll i uke 14+3 (tror jeg det var). Var så på UL i og fikk vite at da var jeg akkurat 20 uker den dagen (trodde selv jeg var 19+3). Skal til jordmor når jeg er 22+6. Syns også det er lenge mellom kontrollene, men det er ikke så viktig før babyen er blitt litt større. Kontakter lege eller jordmor hvis noe skulle være galt eller man lurer på noe, så det er ikke farlig å vente så lenge.
*emeline* Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 skal til jordmor når jeg er 23+6, mente jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå