Gå til innhold

Blødninger i uke 23.. ?

ojoj, NÅ er det liv i leiren!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget i dag at jeg hadde blødd litt i natt etter sex. Har ikke blitt noe engstelig egentlig, ikke blødd noe mer eller noe.

Men det var ganske mye blod faktisk sånn slimaktig som i begynnelsen av en mens kanskje. Men som sagt ikke noe mer. Er det liksom "plikt" å høre med jordmor etter slike blødninger? Jeg tenkte jo at det er pga ømfintlige slimhnner. Kjenner babyen som vanlig han beveger, sparker, flytter på seg og hikker :) Men er det "standard" at man skal sjekke opp?

Dette er mitt tredje svangerskap, men har aldri opplevd blødninger i svangerskap før. Derfor jeg er litt "grønn"

Noen som vet?

Er ikke bekymret kjenner jeg, men lurer på om man "skal" kontakte føden/jm etter slike blødninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert bare noen blodkar som er litt tynne, ja, men jeg hadde tatt kontakt med jordmor uansett, så kan hun vurdere om du burde sjekkes nærmere eller ikke.

Skrevet

Jeg leste i svangerskapsboka en gang at alle blødninger i svangerskapet bør nevnes for lege/jordmor, sånn for å være på den sikre siden... Jeg hadde en liten dråpe i uke 33 forrige gang, og da ble jeg sendt inn for å sjekke om det var rier på gang. Jeg var heller ikke bekymret, men det var greit å la kvalifiserte mennesker gjøre vurderingen om det var nødvendig med tiltak...

Skrevet

Åkei, tusen takk for svar:)

Men betyr det at jeg må ringe de i morgen eller kan det vente til neste kontroll, at jeg nevner det da, er to tre uker til kontrollen. Kanskje litt lenge til det da. Har bare vert på en kontroll før faktisk, i uke 12, og skulle ha neste i uke 24. 3 mnd mellom faktisk..

Skrevet

Synes du skal ringe i morgen. Det er jo en del av jobben til jordmor, å vurdere sånne ting. Selv om du ikke har særlig grunn til bekymring er det liksom ikke noe grunn til ikke å ta den telefonen heller... Bare for å føle seg HELT trygg..

Skrevet

jepp, du har nok rett.

Googlet litt nå, og det står stort sett overalt at man skal kontakte lege/jm/føden om man opplever blødninger:)

Tusen takk for svar!

Skrevet

Fikk du snakket med jordmor? Hvordan gikk det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...