venter_nr_2 Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Skal ha 80x100 men klarer ikke å bli klok på hva slags dyne jeg skal kjøpe denne gangen? Så tar gjerne imot tips?!
Mortiletbittelitenurk Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Jeg har kjøpt Andungen dundyne på princess. Har ikke gjort mye research, men dette er jo en dyne uten kunststoff og den virker veldig lett og fin...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 Skulle jeg kjøpt for 1. gang nå hadde jeg absolutt valgt dundyne av (hvit) europeisk gåsedun, men siden jeg ikke var dun-frelst da jeg fikk 1. mann så får nr 2 overta den syntetiske dyna fra Høie enn så lenge )
Madam-mim Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Har kjøpt Andungen dundyne fra princess til seng, men kjøpte syntetisk til vognen. Fra princess den og. Var så usikker da jeg var i butikken, hadde ikke gjort no research jeg heller. Så da ble det en av hver:)
McRabarbragrøt Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Kjøper ikke dyne - er redd for kvelning. Her blir det bare helsetepper og teppeposer - slik som disse, i hvert fall de første 6 mnd. http://www.landofnod.com/family.aspx?c=9565&f=4430&pc=67 http://www.amazon.com/gp/product/B001693VGY Forbrukerombudet i USA advarer mot dyner, sengepolstring og puter. Jada, jeg er sikkert hysterisk, men så sover jeg rolig.
Gjest Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Jeg har kjøpt en syntetisk dyne fra Høie- sto mellom den og en dundyne men jeg syns den jeg kjøpte kjentes best ut Jeg har termin i mai så jeg har ikke kjøpt dyne til å ha i vogna, jeg har et saueskinn (istedet for madrass i vogna for vogna er så gammel at madrassen der er ødelagt) i bunn av vogna også regner jeg meg at jeg bruker helsetepper andre vogntepper på trilletur At de advarer mot dyner,sengepolstring og puter i USA er jeg ikke overrasket over for der borte syns jeg de til tider er hysteriske- de er jo livredde for å bli saksøkt...
Trollemor75 Skrevet 29. januar 2009 #7 Skrevet 29. januar 2009 Det blir heller ikke dyne for oss, i hvert fall ikke det første halvåret. Det blir "pose" av typen Gro-bag. Det blir jevnere temperatur (og mindre oppheting), mindre risiko for at barnet havner under dynen, og babyen kan ikke sparke den fra seg heller. Mellom 6 mndr og 1 ått vil vi bytte til dundyne, det blir nok 100% hvit europeisk dun også for vår del. Merker meg merket som dere anbefaler!
McRabarbragrøt Skrevet 30. januar 2009 #8 Skrevet 30. januar 2009 USA-kmmentaren var ganske dum, Marthemor, siden de selges overalt og det er forbrukerombudet/forbrukerrådet som advarer. Og det er da ingen som saksøker dem. Og selv om jeg bor i USA er jeg ikke hysterisk heller...de fleste av oss er ganske normale og realistiske. Jeg synes begrunnelsene og argumentene de har for å ikke anbefale dyne, pute og polstring er gode, det er alt. -mindre kvelningsfare -barnet sparker ikke dynen av seg -lettere å holde rent
AmandaM Skrevet 30. januar 2009 #9 Skrevet 30. januar 2009 Så på sånn gro-bag på barnetrend.no.. Men har de ikke armer? Hull til armene? Så litt trange ut opperst ??
Månefeen ♥ Skrevet 30. januar 2009 #10 Skrevet 30. januar 2009 Vi kjøpte en deilig dundyne på BarnasHus
Trollemor75 Skrevet 30. januar 2009 #11 Skrevet 30. januar 2009 Det er hull som armene stikker ut fra, med knapper på skuldrene. Filosofien går mye ut på at det er flere barn som har det for varmt enn for kaldt. Bagen kommer med råd om hvor mye babyen skal ha på seg avhengig av rommets temperatur. Selve bagen kommer også i forskjellige tykkelser avhengig av hvor kaldt du pleier å ha det på rommet. Jeg har 1 Gro-Bag kjøpt i England, samt 2 andre poser kjøpt i Frankrike der det er den vanligste løsningen for de minste. Har ikke født enda, så jeg kan ikke uttale meg om hvor trangt det blir, men min virker stor nok. Om den virkelig varer i 6 måneder finner jeg fort nok ut av, det kommer sikkert ann på hvor fort gutten vokser.
AmandaM Skrevet 30. januar 2009 #12 Skrevet 30. januar 2009 Ok,hmm. Kansje jeg skal kjøpe det. Men da blir det nok en dyne i tillegg. Så grei ut å bruke i vogna også.
Gjest Skrevet 30. januar 2009 #13 Skrevet 30. januar 2009 USA kommentaren min kan du mene akkurat hva du vil om. Poenget er at det lett blir et overhysteri - enten man bor i USA eller andre steder i verden. Og de fleste amerikanere er sikkert ganske normale og realistiske- det kan jeg ikke argumentere hverken for eller imot. Jeg har kjøpt en dyne til den kommende babyen og jeg kommer ikke til å sove noe dårligere av den grunn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå