Gå til innhold

Hvor gamle var deres unger da de sov borte første gangen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er 5,5 mnd og skal sove borte fra fredag til lørdag og må si jeg glede gruer meg. Han er en snill gutt som sover natta gjennom men kan våkne enkelte dager på natten for mat. Jeg ammer ikke lenger så det skal gå greit og guttungen kommer til å ha det knall hos bestemor. Det jeg er litt engstelig for er om JEG faktisk klarer å slappe av og om jeg kommer til å slite med å ikke ha han hos meg når jeg legger meg.

Vill gjerne høre om deres erfaringer da dere hadde barna borte første gang og om hvordan DERE hadde det?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var vel rundt 7 mnd... og det gikk som en drøm. Han var fornøyd bare han fikk mat og en seng å sove i. :-) Jeg stresset nok litt og sov ikke sånn kjempegodt den natten, men er igrunn generelt avslappet på det meste og visste det kom til å gå bra.

Så det kommer nok til å gå veldig bra, tror det blir værre hvis man venter med å ha barna borte for natten når de blir større....

Skrevet

Poden her var 5 mnd første gang han var helt alene vekke fra oss, vi var fire dager i London. Gikk kjempe bra og vi koste oss alle tre på hver vår kant.

Han har sovet inne hos mine foreldre og svigers flere ganger fra han var 2 uker. Mens vi har jo da sovet på naborommet.

Jeg vet jeg kan si det kommer til å gå bra (det gjør det :) ), men ta det som det kommer. Er best å begynne i det små slik som du gjør om du er usikker. Jeg synes forestten det er helt herlg med litt fri:) Slapper godt av!

Skrevet

Å guri!! Tror ikke jeg hadde greid det! Lillemor er 4 mnd og jeg hadde aldri greid å ha henne borte en natt!!! Tror jeg må vente til hun er et år jeg.. hehe.. litt hønemor jeg da

Skrevet

Jenta mi er 1 år og har ikke sovet borte enda. Og det blir lenge til.. Hun skal få sove borte da hun selv har noe utbytte av det.. Inntil da føler vi det best og ha henne hjemme med oss.. Jenta mi går jo i barnehagen hele uke så når helga endelig kommer, så sender jeg henne ikke bort, da skal vi ha henne og nyte henne selv..

Da jeg hadde permisjon, synes jeg tiden gikk så altfor altfor fort så da ville jeg iallefall ikke ha henne borte..

Min tanke: Hun skal få være nok borte fra oss i sitt liv, har ikke noe behov for å begynne enda... :-)

Så hvis du over meg er hønemor, hva ialledager er jeg da? Hehehehe!!!

Skrevet

Du slår nok de fleste ned i støvlene akkurat der Labambie.. :) :)

Skrevet

Er jo forskjell på oss:)

jeg er så lite hønemor som det går ann å bli, til tross for at jeg trodde jeg kom til å bli det:)

Alt til sin tid dere:) Liten vits å la ungen sove borte om man ikke klarer å slappe av.

Skrevet

Neida, her er hønemor nummer to!!;)

Jenta mi har heller ikke sovet bort ennå, hun er 10 mnd nå. Kommer ikke til å gjøre det på en god stund ennå heller...

En ting er hvordan det hadde gått med henne, men jeg tror ikke jeg hadde klart å sove godt hvis hun hadde vært borte..;P

Dessuten er det litt amming inne i bildet her ennå da. Har ikke orket å avvenne helt ennå. Får ta den kampen nærmere 1-års dagen og når hun skal begynne i barnehage.

Skrevet

minsten var vel 3-4mnd første gang trur jeg. han sov hos foreldra mine sammen med storebroren sin

Skrevet

Den første var vel ca 4 mnd, neste var 2.5 (kolikk og mamma-på-felgen=dårlig kombinasjon:)) og nå tror jeg det blir første gang om en mnd -er nesten helt sikkert. Da er hun 4.5 mnd.

Mamma var den første til å ha de alle gangene og henne har jeg et veldig godt forhold til så det har gått bra. Klart det var rart. Å litt godtvondt. Å dårlig samvittighet når jeg virkelig klarte å slappe av da(for det var vel ikke lov?:)).

Jeg tror både barna og mammaer har godt av det for savnet gjør det så godt å få de tilbake. Å innimellom tror jeg faktisk du kan klare å SLAPPE AV;) Skjeldent brukt ord?;) Første gang er nok den verste men ikke ille. Det var samvittigheta men en telefon ordnet opp i det meste.

Skrevet

6 uker her.

Jeg var på 20 årsjubileum med skolen. Kjørte og drakk EN øl, kjørte så til et annet hus etter fem timer og pumpet i en time og så sov jeg 7 ufattelig delige timer!!! Levde lenge på de timene og fikk utrolig energi av å bare være opplagt en eneste morgen husker jeg, hehe.... Så pumpet jeg en time om morgenen, og brått hadde jeg 700 ml melk etter to runder, en natt og en morgen.

Det var utrolig rart å våkne opp med tidenes melkespreng, ingen baby og ingen pappa. Nå ammer ikke du, så helt annen problemstilling for deg.

Jeg hadde ikke dette at jeg lurte på hvordan babyen hadde det, for den var i de beste hender, men jeg var litt urolig på om de hadde nok melk husker jeg, noe de hadde så jeg kunne komme 1100 neste dag.

Grunnen til at jeg overnattet i et annet hus enn babyen, var at den elskverdige barnevakten insisterte på å passe hele, aboslutt hele natten, så jeg fikk komme og sove der babyen var, men ikke stelle den, hehe....og helt ærlig, DET hadde jeg ikke taklet. Derfor ble det, mot alt jeg hadde sett for meg, overnatting på meg i annet hus.

Andre gangen var da babyen var 4,5 mnd, da var det bare ufattelig deilig å drikke litt vin med mannen min, se film i et tomt hus med kjempehøy lyd og så sove ordentlig ut, ordne masse neste dag før vi dukket opp på ettermiddagen. Da hadde jeg pumpet nok melk, samtidig som jeg visste babyen tok MME om det knep. Denne gangen savnet jeg heller ikke babyen så voldsomt, da jeg virkelig hadde savnet å bare være oss to voksne, og DET overskygget alt. Men utpå formiddagen kjente jeg at det ble deilig å se lille venn igjen, det må jeg innrømme.

Lykke til! Det går nok veldig bra.

Skrevet

Sønnen vår er snart 10 mnd og har ikke overnattet hos noen ennå, for meg er det helt utenkelig! Ammer ennå og han er veldig avhengig av den puppen morgen/kveld, selv om det helt sikkert hadde gått greit med flaske hos andtre også. Er vel like mye meg/oss som ikke vil overlate han til andre når han er såpass liten. Har hatt barnevakt to kvelder frem til nå hvor en stolt tante har lagt han osv hjemme hos oss og det har gått kjempefint, så vi velger sånne løsninger frem til han er større. Ikke så lenge man kan være ute selvsagt, når man vet at småtten våkner i 6-7 tida på morgenen, men dette er jo en prioritering også.

Skrevet

Min største gutt på snart 2 år skal sove borte uten mor eller far for første gang neste helg :-) Dette er ikke et bevisst valg men det har bare blitt slik. Jeg gleder meg til det og vet det kommer til å gå bra, da han er en trygg gutt som også er veldig trygg på tanten han skal sove hos. Når vi tidligere har hatt behov for barnevakt så har barnevakten sovet over hos oss heller. Dessuten fikk vi en ny baby i desember og jeg hadde ikke behov for å gå ut da jeg var gravid :-) Han har imidlertid sover mange forskjellige steder men da alltid med mamma eller pappa også tilstede :-)

Skrevet

Tusen takk for alle svar! Ble kanskje ikke noe klokere men godt å høre andres erfaringer. Det sikreste svaret får jeg i morgen da dagen er dagen. Har vært hos bestemora i dag og forberedt henne på mat og leggerutiner og hun gleder seg. Meg og samboer skal på et forsinket julebord og for første gang på fem mnd at vi gjør noe hyggelig sammen. Vi trenger virkelig denne kvelden sammen for kan ikke si at vi har det så bra for tiden. Han sliten av å ha to jobber og jeg sliten av å være hjemme med barn og hund og må gjøre så og si det meste hjemme. Har bestemt meg for å drikke litt alkohol men bare for kos. Må jo være klar i hodet i tilfellet mini skulle slå seg vrang. Nå gleder jeg meg noe helt sinnsykt til å kle meg fint, sminke meg og føle meg litt levende igjen....

Så takk igjen alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...