Fireblade Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Noen som vet om de er ferdig med ombygging på storken og hvordan det er blitt der nå? Er veldig usikker denne gangen på hvor jeg vil føde, på barsel eller storken. Har født to ganger på storken og aldri på vanlige fødeavdelingen. Det jeg tenker mest på er hvordan det er å ligge der oppe nå hvis storken fortsatt er under ombygging og barselloftet er fullt sånn som sist. Vil absolutt ikke ligge på barsel, da vil jeg heller rett hjem igjen. Barselloftet har jeg hørt mye bra om, men vet ikke hvordan det er der.. Uff tror egentlig jeg har mest lyst rett hjem til mitt eget bad og egen seng.. På toppen av det hele så er jeg ikke så sikker på at jeg klarer meg helt uten smertestillende denne gangen. Har vært så dårlig at jeg kjenner kroppen er redusert og jeg takler mindre smerte nå. Har inni mellom så vonde kynnere at jeg stivner i kroppen og da lurer jeg på hvordan i alle dager jeg skal klare meg når riene kommer.. Akk og ve, var mye klaging dette enda jeg har vært gjennom det tre ganger før hehe Er foresten i uke 26 nå, så der er jo en god stund igjen enda.. Har dere andre gjort dere noen tanker om hvor, hvordan og hvorfor??
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Hei, jeg skal føde på kk, men har ikke svar på noe av det du spør om, bare noen spørsmål faktsk:) Det er tredje fødselen min, men første ghang på kk. Hcva er forskjellen på fødestedene? storken? barselloftet? Fødeavdelingen? Hva er forskjellen? Jeg er nødt til å ha lystgass, helt banna bein, er de strenge der? Får man ikke lystgass selv om man ber om det foreksempel? Hvor lenge får man være på sykehuset? Kunne tenkt meg å hatt mulighet til å være der ett døgn eller to pga vi bor i en liten leilighet og kanskje vi har tre barn her hjemme akkurat når jeg har født (har et stebarn også, alle tre storesøsken er under skolealder, så ser for meg at jeg kan ha god nytte av å være i fred og ro på barsel et par dager etter fødsel) og videre, er de "strenge" med mor? jeg har tenkt å nekte å gå over tiden, er haukeland virkelig så kjipe jeg får inntrykk av? Vil de nekte å sette meg i gang ved termin? (ble det forige gang pga bekkenet mitt, men det var ved et annet sykehus) og denne ganegen er jeg mye verre i bekkenet enn sist... er fremdeles 4 mnd til termin da men
Meg og gutten min :) Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 Gå inn på KK sin hjemmeside, der står svar på alle spørsmålene. De er ikke ferdig å bygge å storken nå. Og lystgass får en ikke på KK pga at det vart målt for mye i rommet og gangene utenfor. Står mye informasjon i den brosjyren som en kan laste ned på hjemmesiden:) Eg leste den her om dagen, er bare 12+0 idag, så imorgen hopper eg inn her. Men er begynt å planlegge litt kan man si:)
*toppris* Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 http://www.helse-bergen.no/NR/rdonlyres/evg63y4n7p2yi7hyt6cz6vxgc3j7qzr5kkfz6mcuzu55zjgzhaqpxpth4f62l2nqcixehenxl7y44c/Hvorskaljegfoede.pdf brosjyren til kk....
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 HVA!!!????!!!!!!!!!!! (drammatisk og sjokkert!!) får man ikke lystgass? Da er saken grei for min del, blirr ikke KK og haukeland på meg. Voss here I come! (så må jeg finne ut om de har lystgass der oppe da, ellers blir det stord:) hehe Nei men uansett kor pinglete det høres ut, så mener jeg det seriøst, ønsker IKKE å føde uten lystgass, epidural er aldeles uaktuellt for meg, og jeg har veldig gode erfaringer med lystgassen da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå