babyfrøken *mamma* Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Snuppelure på 11 uker har hatt så utrolig fine rutiner de siste 3-4 ukene.. Nesten faste sovetider på dagen, null problem å sovne om kvelden (tidligere og tidligere, igår var vi nede i kvart over syv), blid og fornøyd fra ca 08 om morg etc.. Begynte for noen dager siden med tull fra rundt 06 om morgenen, så begynte hun å våkne hver 2.-3. time om natten (mot 4-6t til "vanlig"), så var det krøll med formiddagsluren hennes..og nå ikveld var det jammen slutt på den fine leggingen også... *snufs* Så nå sitter jeg her i "startposisjon", klar til å løpe inn på soverommet tvert det knurrer i babycallen igjen.... Nå kjenner jeg hvor godt jeg/vi har hatt det de siste ukene ;o)
husmus &2 Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Etter episoden med bæsjeinnlegget, tør jeg nesten ikke svare deg! Jeg har ikke så mange trøstende ord å komme med egentlig, annet enn skryt over egen situasjon. Her sovner han alt mellom 18 til 21, men det er nærmere 18.00 enn 21.00. Eksempelvis så sovnet han i kveld 18.30. Jeg må innrømme at jeg tilbringer store deler av kvelden med å kikke på babycallen i frykt for at han skal våkne opp. Han har begynt å våkne i 06.00 tiden og før var han lett å få til å sovne igjen, men jeg merker en tendens til at han blir verre og verre. Derfor, innlegget ditt skremmer meg, men foreløbig har jeg altså bare skryt og komme med. Så får jeg håpe det ikke lyser en forbannelse over denne tråden. Eneste rådet jeg har, kjør på med mer melk og lek! hehe.
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 Vi har også en sånn kjempe deilig rutine. Snupps sovner gjerne i 22 tiden, sover ca 5 timer og så får hun mat og sover videre i ca 3-4 og så mat igjen og da ligger hun gjerne ved siden av meg til vi står opp alt fra 8-10. Så har hun en lang soveøkt på dagen, gjerne 3 timer og etter det flere små økter. Jeg er livredd for at denne rytmen skal brytes. Snupps er 9 uker.
LilleBjella Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Her ligger jeg med termometeret i rompa og dibber.....avhengig? Neida. Var ikke meningen å skremme damene fra å svare på innlegg. Ingen mere bæsjing på nettene her i huset! Min gutt er også elleve uker. Og jammen har ikke mye av det samme skjedd her i huset. Pappa har vært hjemme fra jobb to dager, siden jeg og småen er syk, og han skjønner jo ikke bæret:) Gir han mat når han er trøtt og legger han når han er sulten. Så nå er det bare rot med dagrutinene. Har også vært vanskeligere å legge på kvelden to dager på rad faktisk...Og skulle plutselig ikke ha flaske i kveld (prøvd med litt MME for å se om han kunne sove lenger, i går funket det, syv og en halv time i strekk....). For å si det sånn...jeg er i faretruende dårlig humør....skal på julebord med jobben på fredag og har gledet meg leeeenge. Nyinnkjøpt kjole og sko står i skapet.. Men det ser faretruende svart ut. Grrrr. Og i tillegg har mannen i huset vært serdeles lite hjelpsom...bæsjebleiebøtta på badet er overfylt. Må sove på gjesterommet på en grusom feltseng pga jeg hoster så masse også. Life is good. Og nå knirker jammen skatten min der inne.
LilleBjella Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 hmmm....too much information kanskje? Beklager det med rompa, evnen til å begrense detaljene forsvant med helsa og rutinene.
babyfrøken *mamma* Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2009 Hihi, nå humrer jeg litt her jeg sitter ;o) Enda godt vi kan se det litt tragikomiske i endel av det vi holder på med! Jeg tror jeg ble "jinxet" selv jeg, for det er ikke mange dager siden jeg skrev et sånt "skrytesvar" om hvor flink prinsessa vår var...(mistenker at hun leste over puppen når jeg skrev det....) Men! Kryss i taket, hun har sovet som en drøm siden ca halv ni, så det ble da iallefall stille... Blir meget spennende å se nattens utvikling kjenner jeg..... Masse god bedring! Krysser armer og ben for at du kommer deg på julebord (",) Vidunderet vårt vil IKKE ha flaske og IKKE smokk, så jeg kommer meg nok ikke noe sted på egenhånd på en stund enda ;o)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. januar 2009 #7 Skrevet 28. januar 2009 Ho ho ho, morsomt syn, morsomt syn LilleElla...Litt bitt av dib-basillen selv merker jeg.. Men når d gjelder rutiner, tar jeg ingenting for gitt, og tror rett og slett at d er litt mye å forvente av de små at de kommer inn i rutiner så tidlig.. Trodde selv at vi hadde kommet inn i nye, gode søvnrutiner når d gjelder legging på kveldstid, men de varte bare i fire uker gitt, og nå er d på'n igjen m sen legging (men idag plutselig sovnet hun tidlig igjen, så er veldig av og på her for tida..). Snakka forresten m en kollega fra jobben om dette, hun er erfaren 3-barnsmamma, og hun kunne bare skrive under på at man ikke bør være for sikker på at man har kommet inn i nye, faste rutiner, nettopp fordi de plutselig endres og forskyves stadig vekk ettersom baby blir eldre... Så vi må nok bare ta ting som d kommer, og smøre oss m en god dæsj tålmodighet;)
babyfrøken *mamma* Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. januar 2009 Hell og lykke! (",) Prinsessen sov 7t i strekk i natt, ny rekord!! Spiste, og sovnet igjen som hun pleier. Plutselig var hun "seg selv" igjen, og mamman er såååå glad for det! Tar det selvsagt ikke for gitt at det skal vare evig, men at de sånn i det store og hele følger litt sitt eget mønster, som de justerer litt på med alderen, det tror jeg på! Morgenen idag var like fin, og første luren gikk som smurt (",) -Og siden jeg har skrevet det her, kommer det sikkert aldri til å skje igjen ;o)
LilleBjella Skrevet 29. januar 2009 #9 Skrevet 29. januar 2009 Hell og lykke ganger to. Rakkern våknet jammen ikke før klokka halv seks!!! Sovnet vel for natten halv ti. Ny rekord her også. Og etter foring sov han til kvart over åtte. Veldig greit for en febersyk mamma. For meg er det ikke så nøye om han legger seg syv eller elleve, bare han skjønner at det er natt før tre. Og det er jo en kjekk liten fordel at han ikke skal ha mat annenhver time på natten lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå