Gå til innhold

Noen som har utsatt fedrekvoten nå nylig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er kravene fra NAV for å få utsatte fedrekvoten??

Trodde far kunne dele opp å ta sin del når han vil enten sammenhengende eller oppdelt frem til barnet er 3 år jeg????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De krever at han jobber i den perioden han utsetter, og det må han ha skriftlig fra arbeidsgiver.

Mannen min utsatte sin pappaperm noen måneder, han tok også ut en del av den gradert (jobbet to dager i uka og var hjemme tre dager). Det var ikke noe porblem, han måtte bare fylle ut et skjema han fikk på nav og få underskrift fra arbeidsgiver på at han faktisk jobbet de dagene han sa han jobbet og hadde fri da han sa han hadde fri.

Tror nav er redd pappaen skal si han er hjemme mens han faktisk er på jobb så han får "lønn" fra både jobben og nav samtidig ;)

Men som sagt, det gikk helt smertefritt å utsette den.

Skrevet

Min mann er gradert sykmeldt og ikke i stand til å ha ungen en hel dag alene eller være en hel dag på jobb. NAv sier han enten må være 100prosent sykmeldt eller 100prosent frisk for å få utsatt fedrekvoten??? Syns dette høres helt teit ut, må jo være litt skjønn inni bildet her... Mulig vi har truffet feil person bare...

Skrevet

Neida.

Han må være så syk at han ikke kan ta seg av barnet i den 50%en han er sykemeldt. dette må dokum,enteres fra lege.

Og han må være på jobb i den 50%en han er frsikmeldt.

DA kan han utsette permisjonen

Skrevet

Er du helt sikker på dette?

Må ringe NAV å få prate med noen andre imorgen tenker jeg, det står jo på nettsidene til NAV at far kan ta kvoten til barnet er 3år står ingen ting om krav til noe som helst.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...