*toppris* Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 kan jeg ta det eller kan det skade på noen måte? er bare 8+5...
Mamma´n til lillemor Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 De lærde strides litt på området om man bør fortsette å trene rette bukmuskler når magen vokser eller ikke. Så tidlig som du er har du nok ikke begynt å få mage og du kan gjerne trene sit-ups. Men etterhvert så skal jo magen bli større og bukmusklene strekkes ut til sidene for å gjøre plass. Da er det ikke noe hensikt å jobbe med å stramme dem opp. Noen mener at musklene ikke samler seg like fint igjen når du har født hvis du strammer dem opp når du har stor mage. Jeg er nå 17 uker på vei og har flere styrke-timer i uka, og nøyer meg nå stort sett med å vise øvelsene og så går jeg heller rundt og motiverer de andre. Men innimellom kjører jeg hele mageserien selv, og bekymrer meg ikke. Det er absolutt ikke skadelig for verken deg eller babyen.
Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Joda, det kan du. De første 3 . mnd er det helt ok. Eterhvert som magen vokser vil trykket på bekkenbunn bli stort ved sit-ups. I tillegg kan magemusklene "dele seg", det er ikke farlig, men ser absolutt ikke pent ut etter fødsel om de ikke gror sammen igjen. Etter 3-4 mnd. kan du fortsette med stabilitets-øvelser samt skrå magemuskler, helt frem til fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå