Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Gjerne med gutt som eldst og jente yngst, men svar gjerne uansett. Vi har oppdaget for en god stund siden at gutten som er 5 år eldre enn jenta tenner på henne, er vel 1 år siden de dusjet sammen siste gang hvor vi levnet de alene i 5 min, og vi kom tilbake og hun stod med tissen hans i munnen. Hun var da 2,5 år og han 7,5 år. Det er andre småepisoder som også har hendt, vi er veldig påpasselig når hun går naken rundt(eks etter dusj, før sengetid ol) mens han er hjemme. for noen år siden hadde vi besøk av en slektning (jente)som er 1 år yngre enn gutten, de var alene på rommet ,og vi kikket inn til de, og de var begge nakne og utforsket hverandre, tror vi hørte noe om å smake eller noe, og skillte de selvfølgelig og snakket om at dette var ikke lov, de var da kanskje 4 og 5 år. Hva gjør andre med liknende "problem"? Må legge til at dette er ikke noe gutten har sett hjemme.
metaMORfose Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Vi har samme forskjell mellom barna, og gutten er eldst, men har ikke opplevd noe lignende. Dette med barn og seksualitet er ganske vanskelig. Noen har større drift enn andre, sånn er det for både barn og voksne. Jeg vet jo ikke mer enn det du skriver, og uttaler meg dermed på tynt grunnlag. Hadde det vært mine barn dette var snakk om, så ville jeg søkt hjelp hos noen som kan mer enn de fleste om dette emnet. Sexolog Thore Langfeldt har skrevet en bok som heter Barn og seksualitet, kanskje du skal skaffe deg den, eller rett og slett ta en telefon til Thore Langfeldt?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 skal notere navnet på forfatteren, tror ikke jeg tør ringe han, til det er jeg for pysete, men jeg skal i første omgang se om jeg får lånt den på biblioteket. Seksuelle drifter, ja, er vel noe som går i arv... kjenner godt til både farens og mine seksuelle drifter, har vel oppført oss som kaniner begge 2 en periode, både med hverandre og hver for oss... Takk for hjelpen.
Northernlights Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Det der ville jeg tatt alvorlig, HI. Mine eldste er gutter, og jentene er yngre enn brødrene. Men aldri har jeg opplevd noe lignende som du beskriver. Ikke en eneste gang! Tror du har et problem der, som du bør snakke med fagfolk om, før det går så langt at det blir overgrep av det. Greit nok at barn er nysgjerrige, men det kommer jo til et punkt at barn blir store, og da er det kanskje ikke lengre snakk om at det er så greit å kalle det utforskning og nysgjerrighet lengre. Snakk med noen, du.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Hvem skal jeg snakke med? dette er noe jeg ikke vil gå og snakke med noen om som kanskje sier at dette vet jeg ingenting om, du må gå til noen andre. Da går jeg garantert ikke til noen andre, må få "klaff" på første forsøk.
Northernlights Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Jeg tror nok jeg ville foreslått en psykolog. Gutten er vel 8,5 år nå, så han skjønner allerede at her er det ting som er "greit", og ting som ikke er så helt ok. Men ting man "tenner" på, kan man vel i utgangspunktet ikke noe for. Synes det var litt vel tidlig å få tenning, da?...Men jeg tror jeg ville begynt med en barnepsykolog. Har desseverre ikke noe annet forslag, enn den som lengre oppe sier at du kan kontakte den personen som skrev den boka som ble nevnt. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #7 Skrevet 29. januar 2009 Er vel ikke tidlig å få tenning, vet jeg har vasket gutter nedentil som har vært under 2 år som har fått reisning og sagt vask meg mer. Men psykolog? er det så alvorlig da? er jo ikke noe han gjør nå. Passer jo bare på nå at lillesøstra ikke klatrer på han når hun er naken eller tilnermet naken. Skal låne den boka i allefall.
blond Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 http://asp.bibits.no/nkvts/wsHitList.Asp Her finner du flere bøker som kan være aktuelle
Northernlights Skrevet 29. januar 2009 #9 Skrevet 29. januar 2009 Tror kanskje du ikke leste innlegget hennes godt nok? Hun finner broren i dusjen, 7,5 år gammel, mens søsteren suger på tissen hans. Akkurat det er ikke normen, anonym 13:00. Jeg skjønner at HI er bekymret, og prøver bare å hjelpe henne med råd. Jeg har iallefall aldri hatt sånne "opplevelser" med mine sønner sammen med deres mindre søstre. Selvsagt får små gutter "ståtiss", men det er ikke nødvendigvis det samme som å ha "tenning".
Northernlights Skrevet 29. januar 2009 #10 Skrevet 29. januar 2009 Sorry, ser nå at det er du som ER HI. Jo, jeg er litt bekymret, men det er du som er mora, så det der får du vurdere selv. Utifra det du skrev først, virket det som om det lå mer i det enn det du ville fortelle. Men som sagt, det får du finne ut selv, og for all del, vær på vakt overfor jenta di, for det er småjenter som blir seksuelt misbrukt av brødre i barndommen. Og det blir du aldri tilgitt når jenta blir voksen, om det skulle vise seg å være tilfelle at det kunne vært unngått, og jenta beskyttet. Håper det ikke er så¨alvorlig,da.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #11 Skrevet 29. januar 2009 Joda, jeg er på vakt, skulle bare ønske jeg kunne slippe å være det. Aner jo ikke om det er barnepsykolog i nærheten heller, sannsynligvis ikke, vet at voksne som har behov for psykolog må reise 3 timer i bil for å komme til nermeste. Dette som sjedde i dusjen er noe skolen til gutten vet om fordi han har selv gått og skrytt av det til kompiser- læreren hans tok det derfor opp med meg på foreldresamtale, var en annen lærer som hadde hørt det. Er vel egentlig ikke så mye annet, bare det at jeg ser og har sett lenge at han kikker ekstra på søstra når hun er naken. Jeg måtte også slutte å ta gutten med i basseng da han var ca 4 år fordi jeg følte han glodde på de andre jentene og damene samt meg i dusjen, det var rett og slett ikke en hyggelig situasjon mer.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #12 Skrevet 29. januar 2009 Kanskje du skal ta han med mere i basseng, sånn at det blir naturlig?
Dailis Skrevet 30. januar 2009 #13 Skrevet 30. januar 2009 Du bør skaffe ham hjelp. Både for egen og søsteren skyld. Du kan ikke passe på 24/ 7 i alle år. Og den risken kan du ikke utsette din datter for. Og heller ikke din sønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå