Prinsen & spiren Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Er selv 2.års student på høgskolen med termin i august. Har sommerferie fra juni, så håper og tror det skal gå veldig bra :-) Går alt bra, er planen å komme i gang med tredje året med èn gang, dette av ulike årsaker. Blant annet at vi er på skolen ca 2 dager før jul, og etter jul jobber vi mest selvstendig (hjemme) med BA oppgave. Og, pappaen tar perm de to dagene jeg er på skolen.. slik at vi begge får masse tid med vår lille. Dette er bare et ønske, for har ikke vært i kontakt med skolen enda - og vet jo ikke hvordan tiden etter fødselen blir.. Så, jeg må se an. I verste fall tar jeg 1 år perm og er hjemme hver dag med vår lille. Noen andre som har tenkt det samme - eller, hva er deres plan?=)
meg & to små vampyrer Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Hei hei Jeg er student. Har termin 1.august foreløpig. Jeg skal søke meg inn på nytt fag neste år, som jeg da tar permisjon fra. Går på årsstudium nå. Og så blir det noen måneder med ulønne hjemmeværende tilværelse pga sommer, mens jeg søker jobb da. Hva studerer du HI? Formen fin?
Gjest Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 Hva lever dere av dere studenter...får dere bra støtte el??Nå som dere skal er gravide og skal ha permisjon....
meg & to små vampyrer Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Får studiestipend (samme som studielån) i 42 uker + engangsstønad. ikke fett, men helt greit.
Prinsen & spiren Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2009 Dette får vi ; http://studvest.no/tema.php?art_id=5811 Vi har heldigvis spart siden vi prøvde å bli gravide ( over 1 år ), så har heldigvis litt i tilfelle det skulle bli trange tider. Men, tror det faktisk skal gå helt fint I tillegg skal vi legge engangsstønaden (som nå er på rundt 35 . 000 ) til sides, slik at vi har det også . Formen er veeeldig varierende, var i "dårlig" form (uggen, liten matlyst, kvalm og trøtt) helt til uke 9 (ca). I ganske bra form i uke 10 og 11 , men nå er jeg uggen - KVALM igjen.. og TRØTT: Veldig trøtt , konstant trøtt"!!! hehe.. dere da?
meg & to små vampyrer Skrevet 28. januar 2009 #6 Skrevet 28. januar 2009 Ja, jeg får bare vanlig studiestipend da + engangsstønaden. Om mannen får jobb så får jeg ikke forsørgerstipend, siden den er innteksprøvd. Formen er dårlig. kaster opp om jeg ikke tar pillene mine. er 14 uker i morgen. helt utslitt..
Prinsen & spiren Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 28. januar 2009 Jeg får det som jeg pleier i mnd fra lånekassen. (Utgjør ca 8500 i mnd. Ca) + Barnetrygd 970 kr. Og min kjære har fast jobb, så han tjener helt okej. Og så får vi jo engangsstønaden! Så, man blir ikke rik nei.. hehe. heller ikke meningen - men det skal gå helt fint;)
Madam-mim Skrevet 28. januar 2009 #8 Skrevet 28. januar 2009 Er også student på andre året. Har termin i slutten av juni, og tar ut et års permisjon. Har også en 45% stilling ved siden av skolen. Får da stipendet fra lånekassen, rundt 8500,- som nevnt over+barnetrygd+permisjonspenger fra jobb. Også jobber jo samboer da.
morsomjente Skrevet 28. januar 2009 #9 Skrevet 28. januar 2009 Hei jeg er også student Skal få mitt andre barn som student (føler at jeg er i barnepakken allerde)er hjemme uansett...haha Jeg studerer på Hio....første år...!! Har termin midten av juli, har lyst å søke på skole til neste år ( å prøve å ta eksamen) Sånn som det er i Hio da er det obl.oppgaver som leveres å da har man rett til å ta eksamen Det var en der som spurgte hvad vi studenter lever av: Jo hvis vi søker på et nyt studium (da får vi studielån, så blir hele låne for permisjonåret gjort om til stipend som er jo greit...Jeg har også en samboer som driver et firma så her går det veldig greit økonomisk...orker ikke å ha altfor mange år imellom barna mine !! LYKKE TIL ALLE SAMMEN..
meg & to små vampyrer Skrevet 29. januar 2009 #10 Skrevet 29. januar 2009 Hva studerer du ved HiO morsomjente? Jeg tar administrasjon og ledelse ved Høgskolen i Vestfold. Ikke førstevalget, men men.,..
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 29. januar 2009 #11 Skrevet 29. januar 2009 Jeg er ferdig med tredje året deltid til sommeren, så har et år igjen. men jeg venter tvillinger, så har ikke tenkt å drasse de med på skolen, tar derfor et års permisjon og koser meg hjemme. Jeg jobber også 64% (minst) ved siden av, og tar permisjon fra jobben og. Jeg får deltids studielån som stipen, ca 4700,- barnetrygd for to (eller er det tre når det er tvillinger?? Har uansett ei fra før og, så får for minst 3), 80% av lønnen min (da jeg tar ut mest uker) så det er ganske greit det synes jeg. Litt mindre enn vi har nå er det jo, men det skal gå. Du over her, hvorfor får du så mye som 8500 ,- fra lånekassen? Får man mer når man er i fødselsperm? Trodde heltid lå på 6000 og noe jeg..
Prinsen & spiren Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 29. januar 2009 Megawhat *Twins* ; Man får utbetalt 16-17000 to ganger i året, og ca 6700 de andre mnd-ene. Men hvis man legger til sides de ekstra pengene man får i august og januar så utgjør det en sum på ca 85 00 i mnd.
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 29. januar 2009 #13 Skrevet 29. januar 2009 aaahhh... selvfølgelig... jeg vet jo det.. hehe. Takk!
morsomjente Skrevet 29. januar 2009 #14 Skrevet 29. januar 2009 Hei "meg og lille vampyr"... Jeg tar ett års ingeniørutdannig:) dvs jeg hadde ikke nok kompetanse fra før så nå prøver jeg å sikkre meg for å komme inn på alt annet nå høst 2009 ..har lyst til å begynne på bioteknologi !! huff ja vet ikke helt hvad det blir hvis jeg ikke kommer inn...men stortrives som student med morsomme folk det holder foreløpet, orker ikke å grue meg å beskymre meg om "jeg kommer inn" haha.... Du da, har du mange år igjen??hvor gammel er du ??
juni/juli Skrevet 30. januar 2009 #15 Skrevet 30. januar 2009 Går også årsstudium i år og venter i starten av juli Tenkt å søke nytt studie til neste år og ta permisjon fra det.
meg & to små vampyrer Skrevet 30. januar 2009 #16 Skrevet 30. januar 2009 Er egentlig ferdig til sommeren siden det er et årsstudium. Må søke meg inn på noe annet. Er 28 jeg.
justgood Skrevet 30. januar 2009 #17 Skrevet 30. januar 2009 hmmm..? jeg trodde det var slik ca. 1500 i forsørgerstipend ca. 8500 i fødselstipend (og barnetrygd, og permisjonspenger fra jobben) er jeg helt lost da? hva er dette engangsbeløpet?
ma20 Skrevet 30. januar 2009 #18 Skrevet 30. januar 2009 Jeg er student 2. året på NTNU. Termin er 13 juni, så jeg rekker å bli ferdig med eksamenene før lillegutt kommer (håper jeg!). Skal fortsette på siste året i august, da er jo gutten ca. 2,5 mnd så håper og tror det skal fungere bra :-) Samboer jobber, og tjener greit så dette ser vi ikke mørkt på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå