Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da her jeg født, 8 dager før termin. Det må sies at jeg hadde en lang fødsel forrige gang (holdt på i to døgn), så var forberedt på det samme denne gangen. Men sånn skulle det ikke gå:-). Det begynte på morningen den 25. Slimproppen gikk og jeg hadde bittelitt blødning. Kjente litt mensenmurring i rygg og mage, men ikke noe spesielt. Skjønte jo at noe var på gang, men tok det helt med ro med tanke på forrige gang. Hadde besøk av noen venner på formiddagen. I 12-tiden kjente jeg 1. rien, men det var ikke spesielt vondt. Utover dagen tok det seg litt opp, men det var ikke ille og når jeg slappet av var det intenting. Så jeg sov litt på sofaen og tok det helt med ro. Utover kvelden begynte det å ta seg opp, og i 23-tiden var det skikkelig vondt og jeg ble dårlig i magen. Måtte bare gå og legge meg til slutt. Riene var ikke regelmessige, og de varte heller ikke så lenge, så jeg reknet med at det var lenge igjen. Kl 24 vekket jeg mannen min for jeg trengte hjelp til å komme meg på do. Da var riene så vonde at jeg sa at vi burde stå opp og målene riene. Det gjorde vi, og da var de regelemssige, kom ca ved 2. 3. minutt, og varte i ca 1 minutt. Vi ringte barnevakten og hun kom med en gang. Litt over halv to kjørte vi til sykehuset. Vi var vel fremme litt før 2. Kom inn og jeg ble undersøkt. Jeg hadde 8 cm åpning !!!! Gjett om jeg ble overrasket! Var sikker på at det var max 3-4. Så da bar det rett inn på fødestue. Etter en stund var riene så vonde og jeg hadde pressetrang. Vannet hadde enda ikke gått, så når hun sjekket meg igjen var det nesten full åpning, bare en liten kant som hun fjernet. Så tok hun vannet og det var en befrielse. Etter 3 pressrier var han ute. Han kom ut som supermann med en hånd frem. Fostervannet fosset ut når han kom.Jeg fikk han på magen og alt var lykke! Morkaken kom ut uten problemer (det var styr sist gang). jeg måtte sy 4 sting. Så en time etter at vi ankom sykehuset var gutten vår født! Formen er veldig bra nå, heldigvis:-)

Nå er vi kommet hjem og vi koser oss. Storebror er stolt, og det er vi også. Takker for meg her inne, og lykke til til dere andre:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så mye!

Skrevet

Gratulerer!!

Wow - jeg tar gjerne en sånn fødsel, helst snaaaart :oD

Skrevet

Gratulerer!!

Skrevet

gratulerer så masse kos dere videre:-)

Skrevet

Gratulerer! Sånn fødsel vil jeg også ha... Godt å høre at ikke andre fødsel trenger å være langvarig når første var det.

Skrevet

Gratulerer så mye, og takk for "solskinnshistorien" ang fødselen ;-)

Lykke til videre, kos dere masse !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...