Gå til innhold

"da mennene dro"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker meg ett program for å se hvordan ståa hadde vært rundt omkring hvis mennene dro vekk noen uker. Vet at jeg hadde fått fulle dager i hvertfall. Er det mer legitimt å gjøre mannen mer hjelpeløs enn kvinnen? Og finnes det like mange uduglige kvinner som menn? Jeg tror det. Andre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe, godt spm :) Jeg syns hvertfall det er lettere å ta på meg alt ansvaret når jeg er alene... er gubben hjemme skyver jeg bare alt over på han :o)

Men jeg er ikke hjelpesløs altså, full kontroll!

Skrevet

Ja, enig med deg. Jeg har ingen planer om å se det programmet...

Jeg innrømmer lett at jeg er håpløs når det kommer til f eks bil (dekk etc) Gidder ikke prøve engang ;-)

Skrevet

her får jeg prøvd på det annenhver mnd. sambo er på sjøen 5 uker i strekk. godt jeg alltid har vært så selvstendig som jeg er

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Etter en måned hadde jeg nok sittet i bekmørket, uten lyspærer og med flate dekk, og slåss med et glass syltetøy :-)

Skrevet

Tja, jeg vet ikke jeg.

Kan bare snakke for meg selv jeg da. Jeg har en mann som jobber i Nordsjøen, så han er borte 2 uker i strekk. Klarer meg helt fint jeg og har kontroll på det aller meste. Men så er jeg rutine- og planleggingsmenneske jeg da :) I høst fikk mannen min prøvd seg hjemme alene en uke mens jeg var på husmorferie. Tror han fikk et litt annet syn på hvordan jeg har det hjemme alene med to små barn da ja ;p

Men for all del, finnes nok massevis av kvinner som hadde klart seg like "dårlig" som mennene i dette programmet.

Skrevet

da kunne du jo bare ringt meg sauen ;) jeg kan skifte både dekk og lyspærer. har også et genialt verktøy til å åpne syltetøyglass med uten å bruke krefter ;)

Skrevet

Bare å komme hit det.

Mannen er borte på tredje uka nå, det er mye å gjøre men går bra.

Skrevet

Haha, jeg tenkte på det... "bobo kan jo fikse dekk og bil og alt, jeg ringer henne!"

Plutselig får du en telefon vettu, midt på natta, om at jeg har flatt dekk og har pådratt meg rier etter alt stresset...=P

Ordnet det seg med vaktene til T forresten? rundt terminen din?

Skrevet

Hadde ikke merka det jeg, for min er borte mesteparten av tida uansett....og slik er det for flere kvinner enn menn.....så det hadde ikke blitt noe "underholdning av", men klart, finnes udugelige kvinnfolk også som ikke kan stelle hverken unger eller hjem.

Skrevet

Det er det jeg mener. Livet er alltid mer behagelig hvis man deler på arbeidsoppgavene. Men å tro at mannen ikke klarer det, står til livet i møkk og brukte bleier totalt hjelpesløse blir en grov undervurdering. Har vært vekk hjemmefra i 14 dager i forbindelse med sykdom selv og trengte ikke tenke på "hjemmedelen" en gang. Strøkent:)

Skrevet

ha ha ha... ser det for meg. men bobo fikser vettu ;) jeg vet ikke enda, men nå står han mellom 2 jobber. ble tilbudt ny med bedre lønn, men den har har gjør visst alt for å beholde han. så da må han klare å få til en avtale med de. hvis ikke har jeg slått meg til ro med å ha med mamma og svigermor.

Skrevet

Oj, heldig han :-)

Mamma og svigermor altså? Svigermor? Hehe...

Heldig du, snart termin og greier. jeg er bare såvidt halvveis og drita lei allerede. godt tiden går fortere enn sist da=)

Skrevet

Tror ikke "oss vanlige" ville vært med på å lage underholdning. Jeg tipper filmteamet klipper og "årnær" for å få det til å se så ille ut som mulig. Det skal jo tross alt være underholdning.

Skrevet

ja jeg er sikker på at mamma og svigermor (så forskjellige som de er) kan komme til å utfylle hverandre veldig bra under fødselen. kan kanskje bringe oss litt nærmere også. ting ble bedre etter at vi "flyttet fra hverandre" ja nå er det bare 9 uker igjen. godt er det :P

Skrevet

høres bra ut det da=)

9 uker igjen ja... hm, 18 uker her... jaja, har så mye jeg skal gjøre uansett så det gjør ikke så mye :-)

Skrevet

Bortsett fra han "stakkaren" som bruker foten til støvsugeren på brødfjøla.....EKKELT!!!!!! Det er nok ikke klippet for å få det til å se så ille ut som mulig. He he.

Skrevet

Det største problemet mitt ville vært hvis det gikk en sikring!

Jeg har angst for sikringsskapet, og er helt sikker på at jeg får støt og dør hvis jeg må bytte en sikring.... Så her hadde det blitt temmelig mørkt etterhvert tror jeg! ;)

Ellers så skulle jeg klart meg, er alene med ungene halvparten av tida, mannen jobber 2 uker på og 2 uker av, så jeg er vant med å være mye alene.

Skrevet

godt å ha noe å henge fingrene i. jeg får så masse ideer når jeg suller rundt hjemme. så her flyr tiden. masse prosjekter på gang i huset. he he og så har redebyggersyndromet begynt å snike seg innpå meg i tillegg.

oops.. vi har visst overtatt tråden her.. he he

Skrevet

Jeg tror faktisk at det går mye bedre med kvinnfolka dersom mannfolka er borte enn omvendt.

Jeg ser jo hvordan det ser ut her dersom jeg bare et borte en eneste dag mens mannen er hjemme med en eller begge ungene. *grøss*

Og jeg vet jo også at jeg kan skifte dekk, mekke bil, bytte do (!!! bare prøv, det er faktisk ganske lett), pærer osv osv.

Jeg er mye mer handy enn mannen min faktisk, men han er veldig god å ha likevel:)

Skrevet

jeg tror ikke jeg hadde merket noe forskjel. bortsett fra at jeg måtte skifte til sommerdekk selv, men i fjor klarte jeg ikke bestille noen til og skifte en gang så da kjørte jeg på vinterdekk hele sommeren. så...det ville gått utmerked :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...