Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 På mandag drar barnefaren til mitt lille gull på to ukers skiferie (noe som ble bestillt mens jeg var gravid). Datteren vår er akkurat fire mnd, men har vært mye plaget med mage og de første tre mnd var et sant h....... Alt er mye bedre nå, men sliter veldig med å få henne til å sove på dagtid fortsatt (er så vant til å bli rugget og bært og bysset at hun ikke vet hvordan hun skal sove uten bevegelse). Og nå kjenner jeg at jeg gruer meg. Heldigvis kommer svigers til byen for å hjelpe til etter en uke, men det betyr at jeg skal være syv dager ALENE hjemme med ungen. Det kommer jo sikkert til å gå bra, men jeg synes jo alltid det er så deilig når samboern min kommer hjem fra jobb og kan ta prinsessa vår litt så jeg får litt ro og fred. Og nå er det syv dager uten avlastning. Gulp! Noen som har erfaring med å være alene hjemme med baby som har noen gode tips? Har allerede begynt å fylle opp uken på dagtid med babykino, kafetreff o.l. slik at jeg ihvertfall får treffe litt folk ;-)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 du får tenke på alle aleneforeldre hvis det blir for ille da vet du,så kan du trøste deg med at for deg vil det vare sånn i bare to uker...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 så sant, så sant. All respekt til aleneforeldre, de er tøffe typer!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Ja, det beste er å tenke at det alltid er noen som har det verre, da får man det alltid mye bedre selv... Eller...? Mitt beste tips ser det ut som du allerede har sørget for, pass på å ikke bli sittende alene inne hele tiden på dagtid når du har mulighet for å komme deg ut. Hvis hun sovner i vogna, så kan du jo trille tur på dagtid for å få henne til å sovne. Det kan være sosialt og så hvis du har noen å trille sammen med, for da kan dere gå og skravle mens barnet/barna sover.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 Ble alenemor med min lille da hun var 3 mnd, og hun har hele tiden slitt med magen. For å ikke bli helt slitt ut med bæring, byssing etc, etc, ble det mange gåturer, kjøpte et bæresjal for å vugge i søvn, samtidig som jeg fikk brukt hendene til andre ting, maaange besøk til venner og familie som tok over bæring så jeg fikk hvile armene. Det er ikke så slitsomt som mange tror (er et ork, men ikke et helvete) Nyt tiden du får med den lille alene, bare dere to:) Og prøv å tenk at snart er hun stor, og den tiden dere har sammen nå får du aldri igjen..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. januar 2009 #6 Skrevet 28. januar 2009 du kommer nok til å erfare at det ikke tar så lang tid før du ikke tenker noe serlig på at det ikke kommer hjem en mann og overtar i 16-17 tiden. selvsakt er det digg når han kommer hjem, men man bruker ganske mye energi på å vente på noen også. nå er hele dagen din og babyen sin :-)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #7 Skrevet 28. januar 2009 Jeg forstår du gruer deg.-. sambo skal vekk 2uker etter påske å da skal jeg være aleine hjemme med snuppa på da rundt 19mnd.. gruer meg litt men tenker nok det kommer til å gå greit(har ingen familie i nærheten å ikke så mange gode venner siden vi flyttet her for litt siden så vi må bare prøve å finne på ting for oss selv i helgen) ,.. hun våkner rundt kl 6 så blir det stellog froksot, barnehage og jobb for meg hjem leke med henne til hun skal legge seg.. hun er en reser fra hun kommer hjem fra barnehagen å et mareritt å få i mat, hun sover heller ikke så godt på nettene å våkner gjerne maange ganger.. eneste jeg tenker er at jeg må legge meg ganske tidlig.. du må bare følge rutine å prøve å gjøre så godt du kan;9 gjerne hvile litt når babyen hviler, som andre har sagt komme deg ut på dagtid så du ikke bare sittr hjemme.. det går nok så fint så
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #8 Skrevet 28. januar 2009 Jeg synes det er utrolig ego å dra avgårde 2 uker alene når man har barn.Kunne i hvertfall nøye seg med 1 uke.Det hadde jeg aldri godtatt. Tenk om du bare sa"Nå drar jeg til syden,du må passe barn"til mannen din?Tror ikke det ville skjedd...
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #9 Skrevet 29. januar 2009 Hei, HI her. Takk for fine tilbakemeldinger! Satser på at det her går strålende ;-) Må bare si til min samboers forsvar at denne skiferien ble bestillt mens jeg var gravid og da var jeg naiv og overbevist om at små babyer sover og spiser og at det ikke var noe problem at han dro bort for en lengre periode. Og som sagt kommer foreldrene hans etter den første uken (det ble avtalt samtidig) OG han har sagt seg villig til å bli hjemme siden ting er litt mer vanskelig enn vi hadde trodd, men en eller annen gang må jeg jo være alene med ungen så hvorfor ikke starte nå :-) Tenker som sagt på alle alenemødre og de som har unger med folk som jobber f.eks offshore e.l. Dette skal nok gå bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå