*fortryllende* Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Trenger man ha med seg noe på første svangerskapskontoll? Jeg har fått time, men ingen beskjed om å ha med noe. Og er det noen som veit hvorfor de ikke lenger vil ta blodprøve før 12.uke?
2 Hærligheter! Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Skal selv imorra og tenkte jeg skulle ta med en urinprøve. Jeg ble tatt blodprøve av når jeg var hos legen i uke 6..
Kortslutning Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 Jeg var på kontroll i går, og det eneste jeg fikk beskjed om å ta med var urinprøve. Jeg har ikke hørt noen om blodprøve før 12.uke. Skal ta blodprøve i morgen, og er nå 10+3 på vei.
*fortryllende* Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2009 Okei, så det er standard å ta med urinprøve? eller kan jeg ta en der? Da jeg var på legekontoret for å bestille time sa de at legen kom ikke til å ta noen blodprøve av meg før jeg var i uke 12. Dette var visst noe nytt.. Så da må jeg tilbake igjen.
Amia Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 Jeg fikk også beskjed om dette med blodprøver forrige uke da jeg var til 1 kontroll - da sa legen det var kommet et skriv om det den uken, så det er ganske nytt tror jeg! Mener han sa noe om at verdiene de måler ikke blir riktig før etter uke 12... (??) Ellers hadde jeg ikke med meg noe annet enn meg selv
Mommy♥Leon09 Skrevet 28. januar 2009 #6 Skrevet 28. januar 2009 Var på 1. svangerskapskontroll i dag:) Da tok de blodprøver. Er greit å ta med morgenurin, dette skal du vistnok ta med til alle kontroller du skal til;) Så er smart å invistere i noen prøveglass. Men hvis du glemmer å ta med urinprøve, så får du tatt det hos legen også
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 28. januar 2009 #7 Skrevet 28. januar 2009 Som *Betty* sir; du må ha med urinprøve hver kontroll du skal på fremover:) Også vil du få et helsekort for gravide på kontrollen, og dette må du ha med deg over alt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå