Gå til innhold

sikkert et VELDIG dumt spm, men jeg spør forde...

Anbefalte innlegg

Skrevet

min lille er 13 mnd. hun fikk smake litt mandarin i jula, men reagerte med veldig sår rumpenstump.

nå har hun fått litt ananas, noe hun ikke har reagert på tidligere. men, nå har hun blitt sår på rumpenstumpen igjen.

dette kan være tenner også, fordi hun er litt løs i magen, og har kun 2 tenner fra før.

er ananas en citrusfrukt? kan hun reagere på samme måte med det som med mandarin??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, annanas er stitrusfrukt, og ganske sterk også. Kan godt være hun reagerer på den. Du bør nok unngå kiwi også dersom hun reagerer på sitrus.

Skrevet

Å? Har alltid lært det jeg skjønner du :-) Min som reagerer på appelsin, reagerer på annanas også, og legen sa det var fordi det er sitrusfrukt. Jaja, bra man lærer noe nytt da :-)

Skrevet

Ananas er syrlig, som mandarin, det er derfor stumpen blir sår. Hvis det kun er sår stump som er reaksjonen så kan du prøve å smøre på zink-salve før du gir barnet ditt denne frukten. Da beskytter zinken litt mot det syrlige i avføringen/urinen. Har ikke prøvd dette selv, men har hørt om det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...