mammaen til 2+1 Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Når lillegutt endelig fant ut hvilken vei som var ut.. så kom han i enorm fart!! Etter vannavgang på søndags ettermiddag kl 18. Fikk vi time til igangsetting tirsdags morning kl 07.15 dersom fødselen ikke startet av seg selv. Det gjorde den ikke... og etter nesten to døgns venting troppet vi opp på føden. Jeg var helt utpsyket og gråten satt ganske løst. Fikk beskjed om at jeg skulle bli satt i gang med drypp.. men kunne ikke få badekar pga av at det hadde gått 2 døgn etter vannavgang! Skikkelig nedtur! Dryppet ble satt i 10 tiden. og rundt halv 11 kom et knepp, et dunk og en stor dose vann. Bang der gjorde det plustselig vondt! Ei ny vannhinne hadde gått. Nå begynte riene.. De var helt overkommelige og jeg pustet meg gjennom dem. Fikk massage på korsryggen av sambo noe som var kjempedeilig. Etter ca 30-40 min sjekket JM åpning og festet en elektrode til lillegutt sitt hode. Hadde 5 cm!! Johoo!! Riene begynte nå og ta seg skikkelig opp.. og ble vondere og vondere.. Jeg fikk lystgass nå... helledussen.. drita kan en si.. =) etter en stund ble riene helt uutholdelig sterke og babyen presset skikkelig på. JM ville sjekke meg igjen.. Enda kun 5 cm!! Nå var det uutholdelig.. Jeg ga rett og slett opp! hehe.. smertene var altfor sterke.. og det var like vondt mellom riene.. JM sa at vi måtte ta epidural siden det ikke hadde vært fremgang og riene var så sterke. Jeg hadde gitt opp og orket ikke å krangle... De neste riene som kom var det verste jeg noen gang har kjent.. og etter 3 stk sa jeg til JM at han presset så fælt at jeg tror han kommer. Etter neste ri sjekket hun meg... samtidig kom epiduralfolka.. JM ble helt stresset og sa at her var det bare kanter igjen.. 9cm og jeg kunne starte å presse når jeg kjente det presset på.. inn på rommet hadde det kommet to JM til og en overlege.. Han skulle sette vakum.. Pressriene var en befrielse uten like... disse var det faktisk ikke vondt mellom.. og jeg klarte å slappe av når dem slapp.. 30 min etter at jeg fikk konstantert 5 cm for andre gang var knøtten ute! 10 min med pressrier For en fantastik følelse å få han opp på magen.. hele den grusomme fødselen ble borte i det øyeblikket!! Lillegutt kom til verden kl 12.40 hele fødselen varte i 2 timer og 10 min fra første ri. Småen var 3006g og 48cm. 34cm rundt hodet. fikk 9.9.9 i score. Fikk vite i dag at om han ikke hadde kommet i det tempoet han kom hadde det blitt keisersnitt.. Fosterlyden var blitt veldig dårlig på slutten, det var derfor han ble forløst av overlegen med vakum. Jeg revnet omtrent ikke fikk kun skrubbsår og smårifter.. og fikk et sting invendig og to pyntesting utpå. Alt i alt var ikke fødselen min noen hyggelig opplevelse.. Kjenner jeg har angst for å føde igjen..men håper at den forsvinner med tiden. Jeg hadde en helt fantastisk JM med meg hele tiden og en utrolig flink samboer!! Nå koser vi oss masse på barselhotellet alle 3.. og jeg har fått verdens fineste sønn, og han er MIN bare MIN og sambo sin.. =) Han er så nydelig at jeg gråter noen tårer når jeg tenker på han. Gled dere!!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Gratulerer med vel overstått!! Husker jeg følte meg rimelig traumatisert av fødsel da jeg var på barsel - syns det var en skremmende opplevelse til tross for at alt var normalt og ukomplisert, men det er skummelt å miste såpass kontroll over seg selv og hva som skjer med kroppen... Heldigvis jobbet hormonene godt, og det var ikke mange ukene etter fødsel at jeg knapt tenkte noe annet enn positive tanker om hele opplevelsen ) Kos dere masse alle 3 )
flypapir Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Gratulerer så masse, godt at alt gikk bra!
3barntettitett Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 gratulerer så mye og kos dere videre:-)
♥jan05prinsesser09feb♥ Skrevet 28. januar 2009 #7 Skrevet 28. januar 2009 Ja gratulerer så mye med lillegutten:)
Hakkamella Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 Åååå så koselig historie! Med alle disse hormonene herjende i kroppen sitter jeg nå og feller tårer med tanke på hvor fantastisk heldig du er! Gratulerer så utrolig mye, enlitenstjerne! Snart er det vår tur. Bare vent, så får lillegutt en venninne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå