Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 jeg har nå hørt at min vennine vill søke om å få fosterbarn, det jeg lurer på er om hun virkelig kan bli godkjent. Jeg syntes nemmelig at hun ikke burde få flere barn inn i det huset. Hun jobber ikke (får penger fra nav), har 3 barn med 3 forskjellige. Den ene med spesielle behov. Hun har slitt pyskisk lenge og en del masse mer. Vi har selv søkt om å bli fosterforeldre men fikk avslag pga at vi ikke var gammle nok og ikke eide eget hus (vi leier en leilighet).
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Hun får vel ikke være fosterforelder om hun har psykiske problemer. Da har hun nok med seg selv. Jeg kjenner henne ikke, så det er vanskelig å si noe konkret, men ville sagt at dette var et tilfelle av mor som trengte mer inntekt, og som derfor vil ta i mot fosterbarn, uten å tenke på at de trenger oppfølging. Det finnes mange slike. Sannsynligvis ville hun ikke bli godkjent (og det har ikke noe med at hun har 3 barn med 3 forskjellige)
*toppris* Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 ikke frekt ment, men lukter jeg penger inni det bildet eller? er det derfor hun vil det? med tanke på psyken osv kan ikke dette være noe hun sterkt ønsker for å hjelpe og for hun vil ha flere barn osv.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 hei Toppris, du har nå helt rett. Hun vill ikke ut i jobb igjen, mens nav driver å sier at hun er klar til jobb livet igjen, pluss at hun har sagt selv til meg at "du får jo en del penger får å bli fosterforeldre". Det med at hun har litt pyskiske vanskeligheter, det finner vel ikke barnevarnet ut.
*toppris* Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 men er det ikke noe regler sundt det å bli fosterforelder da? trodde man måtte være to og ha stabil inntekt.... er ikke det slik lenger da?
baima Skrevet 28. januar 2009 #7 Skrevet 28. januar 2009 Jobber i barnevernet, og ut fra det som du skriver så ville ho nok ikkje bli godkjent hos oss. da måtte det være noen særlige grunner og at det var ein plassering innen familie el nettverk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå