Katsi Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Har klaget min nød her før men sliter bare mer og mer!!! Problemet er ikke at babyen ikke legger på seg for det gjør hun. Men hun sliter sånn når hun skal suge at det blir skriking hver gang. Hun slipper puppen og skriker fordi hun puster feil så hun svelger masse luft og setter i halsen. Det trenger ikke å komme masse melk for at hun skal gjøre dette. Det er blitt så ille at vi gråter begge to ved nesten hver amming. Så kommer dilemmaet: Skal jeg bare bite det i meg og fortsette som før siden hun legger godt på seg? Eller skal jeg pumpe og gi flaske? Gir mme på flaske om kvelden for da får vi iallefall et rolig måltid som ikke ender med urolig eller hysterisk baby. Det er bare det at jeg er redd det ikke hjelper på problemet, er redd hun blir enda dårligere til å suge på brystet. Eller skal jeg bare droppe pumping og gå rett på mme, det er jo begenset hvor lenge det kommer til å funke med pumpinga. Moren min er en del av ammemafiaen og da jeg fortalte at jeg hadde gitt flaske med mme for første gang og hadde et rolig og avslappet måltid sa hun bare: det må du ikke gjøre igjen. Er redd jeg kommer til å få mye pepper fra både hun og helsesøster. Hva synes dere???
LilleBjella Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Hvor gammel er hun da? Babyen altså, ikke mora di:) Min lille rakker var også veldig sånn i begynnelsen. Koblet han på, og så slapp han fort. Og selv om han la på seg og fikk i seg nok melk, så ble måltidene veldig mye styr. Og han fikk mye luft i magen, og en del luftsmerter (det hadde han kanskje hatt uansett). Men det gikk seg til. Syns han ble mye flinkere til å suge sånn rundt 5, 6 uker, og nå suger han seg fast, suger, suger, suger og er ferdig:) Veldig deilig. Men du må jo nesten bare føle selv om du føler det er verdt det. Men ser ikke bort fra at det kan være lurt å gi litt MME før leggetid. Så slipper snuppa di å bli oppkavet og i dårlig humør til hun skal legge seg.
Katsi Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2009 hehe, babyen min er 8 uker. Men er født 5 uker fortidlig så tenker jo at hun er jo liten enda. Men så er 8 ukers slit med amming ganske lenge også synes jeg Lurer bare på om det går an å læres å suge skikkelig når hun har styrt så lenge. Men hvis jeg sammenligner med gutten din da så kan jeg kanskje håpe at om 2 til 3 uker så går det seg til... HS sier jeg skal gå ut fra termin, ikke fødselsdato.
WildPrincess Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Mi frøken var født til termin, men var ikke mer en 2900 og 46 cm. Hun var rett og slett for liten til å få tak i mine brystvorter (som var store og flate). Vi brukte skjold. Vet det er veldig omdiskutert, men da klarte hun ihvertfall å ta puppen sikkelig og spise seg god og mett Før jeg brukte skjoldene var det bare grining og hun koblet seg av og på hele tiden. Kan jo være verdt å prøve? Ihvertfalll vis alternative er å slutte å amme.
Katsi Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2009 Det har jeg faktisk ikke tenkt på, skal prøve det!
LilleBjella Skrevet 28. januar 2009 #6 Skrevet 28. januar 2009 Ja, fem uker for tidlig er jo betydelig da, så da er det kanskje ikke så rart at hun sliter litt? Har du tatt en telefon til ammehjelpen? Har ikke benyttet meg av de selv, men vet at andre har fått råd som har virket. På den tiden, da gutten min tullet litt med puppen, så syns jeg han fikk mye bedre tak når jeg lå og ammet ham. Da tok det ofte litt tid for ham å få rett tak, men når den først satt, så satt den. Var brystene mine fulle av melk, var det verre for han å få tak. Så da hjalp det å melke ut litt før han fikk mat. Jeg har ganske store og tunge pupper (spesielt nå), og da jeg begynte å forme puppen litt med et c-grep, som fant at den lettere. Nå finner han puppen uten at jeg trenger å legge til....jeg kan åpne bh'en, se en annen vei, og så kjenner jeg bare schmokk....og der spiser han allerede:) Det skal jo læres for dem også. Men enig i at åtte uker er slitsomt lenge å slite, så hvor lenge du skal vente kan du jo bare avgjøres selv.
Katsi Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 28. januar 2009 Har ikke kontaktet ammehjelpen nei... Tenker også at hun har vokst godt så er ikke sååå liten lenger at det skal være noe problem, men det kan jo være det. Hun sliter ikke med flaska så er jo mulig jeg ikke får koblet henne skikkelig på, at det ikke er selve sugingen som jeg har tenkt... Må le av det du skrev om at du kjenner schmokk Husker det så godt fra de to eldste, savner det altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå