Gå til innhold

Trenger sårt tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er åtte år gammel og har i alle år hatt perioder med doproblemer. Han har hatt forstoppelse, doskrekk og han har hatt problemer med å holde på avføringen. Alt dette har gått på rundgang, eller han har hatt det samtidig.

Han har også hatt perioder hvor han har vært helt fin, den lengste perioden varte i et år.

Han har vært innlagt på sykehus hvor de har testet lukkemuskelen, den virker fint, så det må være noe annet.

Han er ikke lenger redd for å gå på do og vi har det siste året hatt en fin rutine med å sende han på do hver kveld. Dette har fungert fint og han har ikke hatt uhell i trusen, vi har også trappet ned dobesøkene, til tre ganger i uken og i romjulen trappet vi enda mer ned, til to ganger i uken.

I romjulen var han hos farmoren sin, som han har et nært og fint forhold til. Faren var der også, han er glad i faren sin, men savner han, siden han ikke ser han mer enn 4-6 ganger i året. Etter at han kom hjem derifra har han hatt uhell hver dag, uten unntak. Nå den siste uken har det økt på til to ganger daglig.

Han klarer ikke lenger å tørke seg bak og virker oppriktig fortvilet for både uhell og det at han ikke klarer å tørke seg. I dag kom han hjem fra sfo med dritten truse.

Når jeg spør om hvorfor han ikke går på do sier han at han ikke rekker å gå på do siden han er ute et sted. Når jeg spør om hvorfor han ikke går på do når han er hjemme, har han ikke noe svar.

Vi (mor og stefar) er fortvilet og vet ikke hva vi skal gjøre. Vi har prøvd å være støttende og oppmuntrende uten hjelp. Nå de siste dagene har vi vært streng, tilnærmet sint, for at han skal forstå alvoret, men det hjelper ikke.

Please, kom med noen gode råd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikkehar vært gjennom noe lignende og fikk hjelp. Vi fikk beskjed om å ikke bli sint, dette er ikke noe han kan noe for. Forsøk heller å ikke gjøre så stort nummer av det og si at det går bedre neste gang.

Så må dere kanskje ta hele runddansen om igjen. Dette går seg til, lykke til!

Skrevet

Har vært skal det stå...

Skrevet

Ja, er sånn vi har oppført oss nå etter at det begynte igjen, men jeg synes det blir verre og verre. Huff...

Skrevet

Det gjorde det her også, men kanskje mest fordi det ble masse fokus på det. La ham ta ansvar for å skifte og vaske seg selv, så skal du se at det fort blir slutt på det. Men ikke bruk det som straff.

Skrevet

Ja, hvorfor ikke. Det er jo verd et forsøk.

Skrevet

Det går nok bra skal du se, men skjønner at du er lei!

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...