vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 jeg går snart på veggen, hun svarer meg frekt ler av meg når hun får advarsler. hun gjør det stikk motsatte av det jeg sier. hun hater meg titt og ofte. jeg håper dette går over snart.energi er det lite av her gitt...
Gjest Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Jepp, det høres kjent ut! :-) Han er veldig snill og elskelig innimellom også da. Eller stort sett, han han kan være et skikkelig troll til tider. Synes han er blitt bedre nå jeg, han nærmer seg 6,5 år og begynte med dette for 1 års tid siden, så kan være det verste holder på å gi seg nå. Er mer en og annen byge på en dårlig dag. Spesielt det å svare frekt som jeg kaller det, gjentar det vi sier med sånn "na-na-na-na/æda-bæda" stemme eller hva jeg skal kalle det. Merker jeg blir svært provosert av det, men klarer stort sett å takle det ganske bra nå som jeg har lært meg teknikkene osm funker på akkurat ham (tok litt tid før jeg fant ut av dem).
solemio Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 Den alderen kalles jo den første pubertet. De skal finne selvstendighet, og er kjempestore og bittesmå på en gang. Det er vel bare å være konsekvent i behandlinga av henne, gi timeout (som jeg tror på, etterfulgt av en prat om hva som skjedde og hvorfor, og en stor klem) og markere stødig det man ikke liker, og ikke minst det man liker. Har to stk som er ferdige med hver sin 6års trass,- det gir seg jo!
celodi Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Kjenner det igjen!! Hun begynte rundt påsketider,nå er hun 6,5 år og er ikke så ille lengere.Takk og lov=) Hun har jo vært verre enn broren på 3 år.. F.eks,hun kunn spørre,mamma kan jeg..... Og jeg sier nei,ikke nå..Da svarte hun,gjør det likevel jeg.. Hater når unger er så frekke!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå