Gå til innhold

Mine sparetips=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legg gjerne til dere andre som også har noen enkle, men effektive tips!

Jeg handler på butikken sjelden,men da handler jeg stort!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lagret seg veldig fort gitt!

Kjøper gjerne 4-5 brød som jeg får oppskjært i butikken og som jeg deler opp hjemme og legger i fryseren. slik slipper jeg å kaste brød og datteren min får alltid fersk brød til frokost og barnehagen.

Handler first-price kyllingfilet, hvor du får mange fileter for en billig penge. Kjøttdeig som ligger i frysedisken er gjerne 10 kr billigere enn fesrk kjøttdeig. handler alltid inn 5-6 stk og har i fryseren. Tines fort opp i vannbad! Pølser fryser jeg også ned og tar bare opp ett par av gangen, fine å ha i omelett eller lapskaus.

Når jeg har litt penger til overs handler jeg inn tørrvarer som lasagne, potetmos, pastasaus ol som passer til det jeg har i fryseren.

Poteter og egg holder seg leenge, og det bruker jeg stort sett hver dag. i fryseren har jeg da kjøttboller, karbonader og lignende, og tar bare opp så det akkurat rekker til meg og mini.

Det meste av middags rester tar jeg en kjapp runde med stavmikser, så mini har middagsmat i fryseren. (i tilfelle jeg en dag ikke gidder lage middag, turer osv).

Skrevet

Frukt fra Euroshopper eller First Price for eksempel, epler og baner ferdig målt opp i 1,2 kilos poser. Smaker glimrende, og koster en tredjedel per kilo.

Nudler fra first price koster 10 kr for 5 pakker. Blandes med wok-grønnsaker på hermetikk-boks (ca 12 kr boksen) og evt kjøtt. Kjempebillig måltid!

Skrevet

Skulle sånn ønske jeg kunne spare penger på denne måten jeg også, men jeg har noen foreldre som er helt blåst.

DE KASTET FRYSEREN MIN! (fordi den sto i veien..)

Så nå sitter jeg her med et kjøleskap med en frys der det er plass til to brød.

=)(&=(Q/%#)!"&¤)#/!¤#&/

Skrevet

Ja jeg har et tips som jeg selv har begynt med nå siden jeg hele tiden får inn penger på forskjellige tidspunkt.

Jeg setter opp et enkelt eksempel her. Gå gjennom utgiftene og se hva som er faste utgifter som husleie, telefon, barnehage osv. også setter man opp de variable utgiftene som mat, klær, gaver så en del til sparing. Etter dette la jeg sammen alt og fant ut det totale utgiftene hver mnd. Jeg regnet så ut prosenten til faste utgifter basert på det totale utgiftene, og det samme med variable og sparing. I min fordeling så ble det 70% til faste utgifter, 20% til mat og klær og 10% til sparing så nå vet jeg hvor stor del jeg må sette av på de ulike kontoene når jeg får inn penger.

Skrevet

Vi bruker handleliste, og prøver etter beste evne å holde oss til den når vi drar på butikken for å handle. Da blir det forresten ikke behov for å handle mer enn et par ganger i uka.

Skrevet

mitt beste sparetips er og ikke ta med barnet på butikken, men det er kanskje fordi jeg er et svakt menneske

Skrevet

hehe, mini her er såpass liten ennå så får henne holder det å sutte på en brødskalk jeg finner ved brødoppskjæring-maskinen. Har jeg med henne på butikken er det bare å gå dit først=)

ellers kom jeg på litt flere tips:

Ikke kjøp godteri, det er dyrt, mye bedre å lage vafler/lapper som barna også kan være med å lage=)

(kan også sende med litt i bhg dagen etterpå også)

Har du lite penger og det er noe du måå handle så ta med kun kontanter, da blir man gjerne med gjerrig med en gang. Trenger man kun melk så kjøper man bare med melk hvis man bare har med en 50-lapp feks.

Og ikke minst, det er 40% rabatt på alle fiskeprodukter på Spar og Ica noen ganger, har du fryser så er det bare å hamstre!

Skrevet

Mine sparetips:

Både jeg og barna arver klær. Eneste vi kjøper er undertøy, strømper/strømpebukser og evt ett og annet jeg virkelig liker.

Planlegge middager for en uke av gangen, slik at ingredienser som vanligvis står i kjøleskapet og blir dårlig kan brukes opp. Eks med rømme: pannekaker mandag, laks på tirsdag og taco på onsdag, og her i gården er det rømme i alt dette hos oss.

Vi handler også en del first price produkter. Men også en del på annonserte tilbud, og fyller fryseren.

Spise middag hos foreldrene mine en gang innimellom... :-)

Bleieavtaler.

Si opp abonnement og bokklubber.

Ha en sparebøsse eller et glass etc som man putter mynter på når man har handlet - så har man til dårligere tider.

Var det jeg kunne komme på i farten :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...