Gå til innhold

Kjenner dere like mye liv hver dag???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er i ferd med å bli litt vel mye bekymret nå.... I helga og på mandag var det er veldig rabalder inne i magen min, og det virka ikke som vesle jenta var rolig et sekund. I går og i dag har jeg kjent mye mindre liv- jeg har jo kjent liv og at hun romsterer inne der, men det er merkbart mindre. Jeg har termin 2.april og er i uke 32 nå.

Jeg lurer på om det er flere av dere som merker ulik bevegelse fra babyen fra dag til dag???? Eller har jeg grunn til bekymring? Jeg vet ikke om det er vanlig at babyen skal turne rundt like mye hver dag??

Har time på sykehuset på mandag 2.feb for å sjekke veksten. Dette fordi de synes storebror var liten da han ble født, han var 2960g- og født ti dager før termin. Det er 3 år siden, men mener å huske at de snakket noe om at han kanskje hadde fått for lite næring på slutten.

Nå koker det selvsagt i toppen min og jeg tenker på infarkt i morkaka og alt mulig annet rart...

Jeg har dessuten ikke lagt på meg siden jeg var på kontroll 7. januar, og synes ikke magen har blitt så veldig mye større-men det er jo litt vanskelig å vurdere for meg.

Jeg VET at babyen hadde fint for en og en halv uke siden-da ble jeg sjekket med ctg pga at jeg hadde en liten blødning (som viste seg å komme fra at jeg og sambo hadde kosa litt :-))

Bør jeg kontakte legen min i morgen hvis det fortsatt er liten aktivitet i magen- eller skal jeg vente til mandag da jeg likevel skal på kontroll??

Håper noen har samme erfaring og at alt like vel er bra m babyen?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke hjelpe med annet enn at babyen min beveger seg ikke like mye hver dag nei.. det kan variere veldig, og sånn husker jeg det var første gang også og da kom det da ut en helt frisk jente :)

Skrevet

Jeg har personlig ikke hatt to like dager på rad, men har som regel vært et mønster i det. Ofte har det vært en veldig aktiv dag etterfulgt av en roligere dag og så veldig aktiv igjen, men innimellom har det vært et par roligere dager på rad osv. Men jeg har kjent liv hver dag!

Om du er veldig usikker ville jeg ha ringt jm eller føden og spurt iallefall, da får du slappet av og det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite!

Skrevet

Er sånn her også. Knerten har vært veeeeldig rolig i dag og jeg har vært bekymra. Hadde kontrolltime i dag og JM gjorde CTG siden jeg var litt stressa og alt var fint. Veldig betryggende!

Er litt ekkelt, for det er bare vi som kan kjenne åssen det står til inni der, så hvis du er redd er det bare å ringe. Han livna forøvrig kjapt til når CTG'en kom på :D

Skrevet

Min JM sa til meg at det er normalt at babyen har en "hviledag" der den kan være roligere enn andre dager. Det kan skje særlig etter dager der den har tatt seg litt ut..

Skrevet

du kan jo drikke sterk og kald saft for å se om det setter fart på nurket..

ellers så leste jeg på et annet innlegg at man ikke skulle legge seg før en har kjent liv.. som en god huskeregel.

og hvis en bekymrer seg, er det som skrevet over, bedre å ringe føden en gang for mye enn for lite.

Kanskje en også blir litt ekstra bekymra i dag, etter å ha lest forsiden på VG om hun som ikke ble satt igang 11 dager over, men sendt hjem, og babyen døde dagen etter.... selv om hun følte at det var mindre liv de siste dagene (den historien er jo helt sprø.. at ikke sykehuset gjorde noe... babyen var 57 cm og nesten 5 kg... det var i Narvik).

Stol på instinktene dine, det gjorde jeg ved forrige fødsel, på overtid vel og merke... krevde ekstra ul, og ble satt igang samme dag...

men som også skrevet over... ingen dagen pleier å være like, så det trenger ikke bety noe!

lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...