otilde *14.05.2009* Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Jeg går ut i permisjon 23. april, har per i dag 80% stilling. Nå har arbeidsgiveren min tilbudt med å gå opp i 100% stilling fra og med februar slik at jeg skal rekke å fullføre alle arbeidsoppgavene mine før permisjonen. Arbeidsgiveren min forskudterer ikke svangerskapspengene - slik at disse vil jeg få utbetalt direkte fra NAV. (Arbeidsgiver dekker imidlertid tapet på feriepenger når jeg kommer tilbake i jobb etter permisjonen). Men vil også NAV være pliktige til å betale meg permisjonspengene som om jeg var i 100% stilling? Når jeg går opp i stillingsprosent 2 og en halv måned før permisjonen? Eller vil jeg få en eller annen form for avkorting? Kjempeglad for svar!
zen *fødeklar* Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Når det gjelder beregningen av foreldrepengene så vil NAV se om den 100% stillingen er fast og varig, er den det vil jeg tro den danner grunnlaget for utbetaling. Anbefaler å ringe og høre med ditt lokale kontor uansett....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå