Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Hva synes dere om at de har på seg joggebukser når de jobber i barnehage? Ser det slarkete ut, eller er det helt greit når de er med barn hele dagen og skal opp og ned på gulvet å leke?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Det må da være helt greit! Skjønner godt at de ikke vil bruke fine private klær i et sånt yrke
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 jeg jobber i barnehage og har bestandig behagelige klær på meg, som joggebukse og fritidsbukser. Dette fordi jeg faktisk leker på gulvet hele dagen og at det er ganske ubehagelig å ha trang dongeri f.eks en hel dag i barnehage. Så slarkete? kan forsåvidt være sant, men svært behagelig. Og det er et must for meg iallefall og bryr meg ikke om det ser slarkete ut. Prøv å se for deg en hel dag med leking på gulv, og se for deg om det er godt å sitte i trang dongeri da.........
Gjest Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 mye bedre enn dongeribukser og finklær.. hadde heller stussa over en stæsja barnehageansatt. de bruker gjerne ofte litt mer tid foran speilet enn nede på gulvet med ungene..
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 nei vet du meg hva!!! hva de har på seg bryr meg katta, så lenge de tar godt vare på barna mine:) alt folk skal spørre om!!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #6 Skrevet 28. januar 2009 Joggebukser må jo være et praktisk plagg når man jobber i bhg. Heller ei dame (eller en mann) i slittejoggebukser som leker med barna, enn ei(en) som er redd for å få flekker på den nye dressbuksen sin.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #7 Skrevet 28. januar 2009 Så lenge de ser presentabel ut må det være greit. Jeg har som ped-leder gitt beskjed til en jeg jobbet med om å la den buksa med hull på knærne være hjemme. Jeg mener at en for barnas skyld velger behagelige klær, men sørger for at man ser ut som man er på JOBB likevel. Inntrykket foreldrene har er også viktig, selv om påkledningen ikke påvirker jobben en gjør direkte kan det påvirke foreldresamarbeidet fordi de får et intrykk av at den ansatte er sløv. Mange vil gjerne si at om foreldrene dømmer ansatte slik er det deres problem, det er det ikke i barnehage. De ansatte har en stor del av ansvaret for forholdet til foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #8 Skrevet 28. januar 2009 Hadde jeg jobbet i barnehage, så hadde jeg ikke brukt annet enn joggebukser. DET er hvertfall sikkert. Skulle helst kunnet gått med det hele tiden, slik det er nå også, jeg:) Elsker joggebuksene mine:) Og ikke er jeg noen slusk heller, det er bare godt. Og hvis det å like behagelige bukser er det samme som å være slusk, så er jeg vel det da;)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #9 Skrevet 28. januar 2009 Nå vet jeg ikke helt hva du legger i ordet "slarkete", men ja, det ser jo litt slarkete ut med joggebukser, men vi kler oss da etter den jobben vi har? Togkonduktører i uniform, badevakter i badetøy, barnehageansatte i praktisk "leke- og bæretøy". Akkurat det stusser iallfall ikke jeg på
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #10 Skrevet 28. januar 2009 Takk for synspunkt:) Var det jeg også tenkte! Jeg jobber i barnehage og mener det er best å ha på seg behaglige klær og holde på med barna. Da vi satt på pauserommet en dag så snakket de andre om hvor dumt det så ut, og at en faktisk skulle pynte seg og se okey ut for foreldre som skal levere å hente. Jaja..tenkte jeg, og har ikke brukt joggebukser siden en episoden, men savner å ha "frie" klær på meg når jeg er opp og ned og frem og tilbake hele dagen! Jeg tenker negativt om de foreldra som pynter barna sine når de skal i barnehagen også, hvis det har så tettsittende klær at de bli hemma av det.. Da er det mye bedre med de barna som går i joggeklær eller ullundertøy! Må bare si at jeg ser grei ut ellers altså, om jeg har joggebukse så har jeg alltid en ganske fin genser/skjorte til, og sminke og ordna hår, så dere ikke tror at de sa det fordi jeg ser uordna ut ellers.. HI
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #11 Skrevet 28. januar 2009 Jobber også i bhg, å mener joggebukser helt klart er best. Men, å tenke negatift om foreldre plaga hva barna har på seg, det har aldri falt meg inn. Hvis barnet blir levert i en olabukse så stiv at den er vond å ha på under dresen, da setter jeg bare på en joggebukse, ikke værre enn det.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #12 Skrevet 28. januar 2009 Jeg jobber i barnehage og går med joggebukser eller sånne think pink eller bula bukser hele tiden. Det er mest behagelig når det er opp og ned av gulvet og masse leking. Det funker dårlig med olabukser som er stive og lave i livet sånn at man viser hele greia vis man bøyer seg ned. Har ikke fått noen kommentarer fra foreldre osv at det er sjuskete ut. Det er det som er mest praktisk for jobben så da går jeg i det.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #13 Skrevet 28. januar 2009 Jeg hadde vel som forelder stussa mer på om de barnehageansatte ikke så ut til å være kledd for aktivitet med barna, enn om de gikk med joggebukse. Jeg er ingen joggebuksebruker selv, men går gjerne i praktiske og behagelige klær av andre typer (jeg er hjemme med et barn). Men, det er jo forskjell på en ren og pen joggebukse og en hengslete joggebukse med malingsflekker som ikke har hilst vaskemaskinen på et par uker. Har heller ikke sansen for at barn har slike trange klær til vanlig, så her går det i ull av diverse slag:)
*toppris* Skrevet 28. januar 2009 #15 Skrevet 28. januar 2009 alle vet jo at det å oppg og ned fra gulvet, leke og styre på ik er noe særlig i tighte jeans osv... mye bedre med joggebukse... hadde vært mitt plagg hadde jeg jobbet i bh...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #17 Skrevet 28. januar 2009 Hvorfor skulle ikke dette vært greit?? Alle fordelene med joggebukse sier seg vel selv?? hehe.. Ikke krangleinnlegg;)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #18 Skrevet 28. januar 2009 jeg jobber i bhg jeg bruker bestandig joggebukse. og litt svær genser. jeg har tenkt lenge og bruke taigts? men vet ikke. Så har på meg joggebukse hver dag. Føler at det bare er meg. Men jeg tenker som så: Så lenge jeg har god hygiene, rene klær, og ser OK ut burde vel det være OK. Jeg er en av de som sliter på gulvet for og si det på den måten. Nesten alle som jobber i min bhg har på seg OLABUKSER, eller de fleste. Guri at de orker... Men jeg leker fint med barna, og og flytter meg ikke, eller vrir meg unna når de kommer med sikel og snør, og hender med masse pålegg. Så håper foreldrene skjønner det :/
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #19 Skrevet 28. januar 2009 Jeg syns det er helt greit at de ansatte bruker joggebukse. Men en mannelig ansatt i bhg. til min gutt har en så trang joggebukse at man nesten ser utstyret hans forran, pluss at han "sagger" så bokseren kommer på oversiden. Å genserene er ofte ikke lange nok til å dekke det til. Jeg henger meg jo ikke opp i det, men jeg syns det er rart at folk faktisk vil gå ut kledd sånn.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #20 Skrevet 28. januar 2009 Jeg jobber som vikar i barnehage.. syntes ikke dongeri er så behagelig, men går gjerne med tights pluss tunika eventulet lang genser da slipper jeg å føle at jeg alltid går i joggebukse.. jeg går også noen ganger i joggebukser(eller slike kosebukser som ikke er så veldig si men litt intillsittende)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #21 Skrevet 28. januar 2009 ikke er så vldig vid* skulle det stå
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #22 Skrevet 28. januar 2009 Jeg jobber i barnehage, og kan bare si at jeg pynter meg sjelden på jobb. hender da men. jeg har helst på meg joggebukse og bryr meg fint lite om jeg har et lite hull i genseren f.eks. så lenge jeg er rein da. men jeg kan godt tenke meg at noen foreldre synes jeg ser slækk ut, men jeg oppfører meg jo ikke sånn. ;-) jeg jobber på 1 årsavd. og er MYE opp og ned fra gulvet i løpet av dagen.. JA til joggebukse på jobb!!!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #23 Skrevet 29. januar 2009 Kunne ikke brydd meg mindre:) Enig med JA til joggebukser på jobb;)
Gjest Skrevet 29. januar 2009 #24 Skrevet 29. januar 2009 Joggebukser er OK, men det finnes jo flere varianter av de også Man trenger nødevendigvis ikke bruke de mest utvaska og baggy-variantene:) Så lenge den er hel og ren, så skjønner jeg faktisk godt at det er best og mest praktisk med joggebukse. Tenker også på at det er bedre å ha det under, når dere selv må ha tykke kjeledresser og gå ut med barna. Å bli kald med dongeri på må være fryktelig kaldt...
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #25 Skrevet 29. januar 2009 Hallo, skal liksom joggebukser være dumt? Latterlig Av og til tror jeg folk glemmer at barnehageansatte også er mennesker, og har frie valg når det gjelder sånt! Ei stiv dongeribukse er ikke noe særlig når man skal opp og ned fra gulvet hele tiden, og inn og ut av kjeledresser og regntøy..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå