Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på hva dere tenker om situasjonen.

Er 40 prosent sykemeldt nå, mye på grunn av at jeg ikke føler at mestrer jobben så godt om dagen, jobber i barnehage. Derfor arbeider jeg annenhver dag.

Men hver natt før jeg skal på jobb, hvertall de tre siste gangene så har jeg endten våknet opp på grunn av en veldig stressende drøm som omhandler jobben, og vært kjempesvett, eller bare våknet mange ganger om natten. Natt til de dagene jeg har fri sover jeg som regel ganske godt.

I natt hadde jeg våknet mange ganger, og kjenner at jeg blir sliten, skulle jobbe fra halv åtte, og måtte opp tidlig. På slutten av dagen var lunten min kort, og ungene ble mer masete enn vanlig, og jeg kjente at det tok fryktelig på kroppen. Endte at jeg gikk veldig sliten hjem med litt vondt i ryggen.

Hvor langt skal man la det gå? Jeg har en lederstilling slik at jeg vet det blir saker jeg må fronte/ta opp fremover. Og jeg vet ikke om jeg orker det. Selvfølgelig er det en leders jobb. Men for min del så tåler jeg mye mindre om dagen merker jeg...

Syns det er vanskelig.

Legen hadde liksom håpet å friskemelde meg sist gang, syns det er veldig vanskelig å spørre om mer da..

Hadde nesten vært lettere om jeg hadde gått å kastet opp for da hadde man hatt en synlig grunn. Psykisk er ikke så synlig, når man er flink til å si at det går greit..

flere med erfaring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Høres slettes ike ut til at du har det så bra for tiden. Jeg synes du skal ta opp med legen din hvordan du har det. Det er jo ikke heldig for babyen din dersom du bekymrer deg mye i fht jobben din- det sliter deg jo ut psykisk. Det er jo viktig at du får nok søvn når du skal jobbe- det er jo en forutsetning for i det hele tatt å fungere!

Jeg er selv sykmeldt 100% pga at jeg har en arbeidssituasjon som ikke er forenelig med formen min -masse kynnere, kan knapt røre meg- og det å stresse da har jeg fått strengt forbud mot både fra lege og jordmor.

Hvor langt på vei er du da? Du kan jo be om 100% sykmeldig en periode, bare så du får hvilt deg litt.

Min vurdering er at det er begrenset hvor mange barn jeg kommer til å få (dette er min siste,og er barn nr 2)- og om jeg er sykmeldt noen uker/måneder pga et svangerskap kommer jeg likevel til å få jobbet nok resten av livet! Hvis vi ikke passer på oss selv og kjenner på formen vår og tar hensyn til barnet, er det iallefall ingen andre som gjør det for oss.

Jeg synes det er drit kljipt i fht kollegaene mine at jeg er sykmeldt, men har bestemt meg for at jeg ikke skal tenke på det!

Håper du snakker med legen din og tar full sykmelding- iallefall en periode til du kommer deg ovenpå igjen!!

Masse lykke til !!!

Skrevet

Jeg er snart uke 29.

Har hatt kynnere hver dag siden uke 12 også jeg. Men dette sier de ikke er noe farlig.

Tydelig veldig forskjell på leger..

skal til jordmor i morgen, håper hun anbefaler noe og kanskje kan skrive noe til legen eller noe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...