Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Har fra tid til annen vært diskutert om hva slags grøt som er best å gi. Noen har prøvd å fomidle at en ikke bør gi Hipp grøt fordi det ikke er nok jern i denne. Mange vil ikke gi Nestle grøt fordi dette ikke er fint nok og nesten hånet folk som ikke vil gi ungene sine noe annet enn det beste. Vel,til alle dere som ikke bruke Nestle grøt,vil jeg oppfordre dere til å lese foreldre og barn,der har de en artikkel om barnegrøt. Den eneste grøten de anbefaler er Nestle sin. Der skriver de bl,a at Hipp sin barnegrøt inneholder 1/3 av jernet i forhold til Neslte sin og at det er en type jern som er vanskelig for kroppen og å ta opp. Det samme jernet forstår jeg at er i Småfolk sin,i tilegg er det en type sukker i den. Så hvis dere enda ikke vil gi barna deres Nestle grøt,fordi det ikke høres pent nok ut,eller av andre årsaker,synes jeg veldig synd på barna deres.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 jeg visste ikke dette om hipp sin grøt, men jeg henger meg ikke oppi den boikotten av nesle, så her har jeg gitt nesle grøt
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 Neslte, boikotter jeg, så den er veldig grei. Lager grøten selv jeg, å det er det beste alternativet, ikke tar deg lang tid heller. Men jeg syns ikke synd på barn som må spise ferdig grøten av den grunn, uansett om der er nestle eller hipp, så barnlig er jeg ikke. Akurat som jeg ikke syns synd på MME barn, selvom jeg ammer. Syns ikke på papirbleie barn, fordi vi bruker tøybleier. Syns rett å slett ikke synd på alle de barn som har foreldre som gjør et annet valg enn oss. Det er en grunn til av vi velger forskjelig, ingen av oss er perfekte foreldre. Om man velger hjemmelaget, nestle eller hipp, har ikke så mye å si på hvordan man er som foreldre. Kan være de foreldrene som velger hipp, sørger for at barna får i seg jern igjenom andre matvarer, det er nok å velge i.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Jeg gir Nestle grøt,fordi jeg tidligere her inne har fått høre at noen fikk beskjed fra sin helsesøster at en ikke skulle bruke Hipp,pga jerninnholdet. Når det er sagt,leste jeg også denne repotasjen og jeg må si at det gledet meg at et så seriøst blad,kom med denne anbefalingen. De anbefaler faktisk Nestle sin grøt,fremfor det å lage den selv,nettopp pga jerninnholdet. Jern er vanskelig å få nok av gjennom vanlig mat,så der er faktisk ikke så mye å ta av. Ja,det finnes masse matvarer med jern i,men det er vanskelig å få nok av det, Der stod faktisk at 1 av 10 barn lider av jernmangel,og da bør en vel gi barna det som er best,nemlig Nestel grøt og ikke noe annet som høres mer IN ut. Folk må gjøre som de vil,produktene er på markede og da er det jo tydeligvis lov å kjøpe dem,men forstår ikke hvis ikke folk vil gjøre det beste for sine barn,gjøre det som blir oppfordret til å gjøre,men ingen mister barna sine for å gi Hipp grøt da,ikke det jeg mener,men prøv å tenk på barna og ikke hva som er IN
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 Helsedirektoratet anbefaler hjemmelaget grøt, stoler mer på dem, enn på foreldre og barn. Seriøst blad, joda, kan vel diskuteres. Har man et bevist kosthold, så får man i seg det jernet man trenger.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #6 Skrevet 28. januar 2009 Så sant man tar seg tid til å lage den "riktig" da, vel å merke. Vi vet jo alle, at hjemmelaget (laget riktig, uten å overkoke å ødlegge råvarene) er bedre enn halv og hel fabriakta.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #7 Skrevet 28. januar 2009 Vi bruker kun Holle grøtene med naturlig jern.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #8 Skrevet 28. januar 2009 det gossa meg at nestle kom best ut, er så mange som nesten ser ned på deg hvis du gir nestle..jeg har gitt nestle hele tiden, men alle gjør som man vil og jeg trur ikke at det er mange som lider av det foreldrene velger:)
30kg opp, 2,5kg baby ut.. Skrevet 28. januar 2009 #9 Skrevet 28. januar 2009 haha var ikke klar over at man ble sett ned på om man ga nestle grøt...fy faen å mye sykt dere kjerringer finner på å gjøre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå