Gå til innhold

dette lurer jeg skikkelig på......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner det å nærme seg min termin, kun 5 uker igjen :) og da kommer jo også alle spørsmålene rundt de siste forberedelsene..

-Vi har vegg-vegg teppe på soverommet (vært der i 5 år) og har tenkt å ha vesla inne hos oss første månedene...Kan dette være skadelig for babyen, i og med at det samler seg ganske mye støv og dritt i det? Noen tips til hva vi kan gjøre?

- Leser om vasking av barneklær, og på noen plasse anbefales ikke tøymykner.. men da blir jo klærne veldig stive og ikke særlig behagelige.. gjør det noe om man bruker sånn Nøytral-tøymykner?

-og, angående våtservietter til nyfødte... hva er best å bruke? Noen fraråder å bruke disse på den sarte babyhuden...

Kjenner man kan bli litt hysterisk av alle spørsmålene, men godt å kunne dele sine bekymringer med andre, så håper noen vil svare på dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vegg til vegg teppet kan renses.. men er ikke gunstig i forhold til alergi å slikt. er vel litt allergi fremkallende. men om du ikke har mye allergier i familien tror jeg d skal gå greit.

jeg brukte nøytrel tøymykner da forje va baby.. er vel litt overdrevet hysteri at man ikke skal bruke d.. men i små mengder er d greit synes jeg.. bruker vanlig vaskepulver jeg.. men vet mange bruker skånsome til babyen.

jeg bruker mesoft kompresser me kun vann og av og til litt olje, da jeg synes d er best.. synes at d bi et belegg igjen av våtserviettene. de får du kjøpt på helsekost og muligens apoteket oxo..

Skrevet

Når det gjelder det vegg til vegg teppet ditt.. Lei en sånn tepperensmaskin og gi gulvet en skikkelig rens rett før termin.. Dette er noe mannen din kan gjøre mens du slapper av til fødselen din;)

Er ikke kjent med pris eller lignende, men husker vi leide sånn maskin for mange år siden (kanskje 10??) når vi fortsatt hadde teppegulv..

Da har du rene bakteriefri gulv til fødselen;)

Gjest leelu25 m/marsjente :)
Skrevet

Vi har brukt natusan våtservietter til guttungen vår fra han ble født og han har aldri vært sår eller hatt utslett..

Bruker Comfort tøymykner også, sensivite tror jeg, rett og slett fordi den lukter best :)

Masse hysteri ute å går, noen babyer tåler alt, andre tåler mindre :)

Skrevet

Når tøyet blir tørket i tørketrommel så synes jeg det er mykt og godt uten tørmykner;-):-)

Skrevet

Tusen takk for svar :) er jo lurt å ikke bli alt for hysterisk, det kommer det ikke noe godt ut av hvertfall! :)

Skrevet

Ser mange har svart deg allerede, så jeg skal bare komme med et lite tips ang. tøymykner, tøyet blir mykt og godt selv om du bare bruker halv dose tøymykner og resten vann. Da blir det mindre "lumske stoffer" i tøyet og tøymykneren blir drøyere i bruk. :)

Skrevet

Jeg har ikke brukt våtservietter til vanlig- her vaskes kun med rent vann på vanlig klut (evt litt babysåpe/lactacyd om bæsjen "henger fast"), evt på tørrservietter om jeg ikke gidder å dra med meg våt klut hjem igjen. De få våtserviettene jeg har prøvd har gjort snuppas hud rød og irritert, men det er jo veldig individuelt hvordan de reagerer :o)

Jeg har derimot alltid brukt tøymykner og det har alltid gått fint :o) Blir som ei over sier forøvrig også mykt av en runde i tørketrommelen :o)

Skrevet

Jeg bruker Neutral tøymykner og det lukter ikke. Klærne blir mye. Vi har ikke tørketrommel heller.

Når det gjelder våtservietter er det Coop Xtra sin som vant test og det er den vi bruker. Bruker den kun til nød hvis vi er ute og babyen hahr bæsjet. Ellers bruker jeg vann og klut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...