*toppris* Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 har lyst å ta med min sønn på den ordinære ultralyden... han er da nesten 3 år gammel... hva syns dere? er litt for at han skal kunne ta mer del i det og faktisk se at det er en baby i mamma sin mage...
VinterSol+2 Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 ultralyden er en medisinsk undersøkelse, og derfor frarådes man å ha med familie, barn etc, samt frarådes å ha med opptaksutstyr etc. det var beskjeden vi fikk med vesla vår. husk at du KAN også få dårlige nyheter. du kan jo få med ultralydbilder hjem, og vise de til gutten?
*toppris* Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2009 hva hvis pappan sitter utenfor med han, at de kan komme inn når alt er klart... (ser okut etc).....?
venter på septemberbarnet Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Jeg hadde med meg min sønn når jeg var ca 8mnd på vei med min datter. Han var da nesten 5 år. Men han ble veldig skuffet han hadde forestilt seg at man så babyen mye bedre og han som tok ul var ikke noe barnekjær han inkluderte ikke min sønn noe. Så det hadde jeg ikke gjordt igjen.
Kjærlighet <3 Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 Jeg ville ikke gjort det... I de fleste tilfeller er jo alt bra, men tenk om dere får beskjed om sykdom, alvorlige misdannelser osv. Da vil jeg tro at det er veldig greit å ikke ha en tre åring å fokusere på. Kan bli mye informasjone. Og du kan nok trenge pappaen som sitter på gangen med gutten. Om du vil ha med gutten på ultralyd ville jeg først dratt på ordinær ul, bare med pappaen og om alt er bra bestille en ny privat ul som dere kan ta med gutten på :-)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 28. januar 2009 #6 Skrevet 28. januar 2009 Jeg har akkurat fått brev om innkalling til ordinær UL og der står det følgende: "Ultralydundersøkelse er en spesialistundersøkelse der det er viktig å ha ro og mulighet for full konsentrasjon for undersøkelser. Det er derfor ikke anledning til å ha med barn. Du kan ha med partner eller annen voksen støtteperson" Jeg har fått time kl 08:30 og sender derfor datteren min i barnehagen den dagen. Selv om vi hadde hatt mulighet til å ha henne med ville vi ikke ha tatt henne med, rett og slett fordi jeg vil ha full fokus på UL og undersøkelsen og ikke hva datteren min driver med eller ville ha funnet på. Hun blir 3 år om 14 dager... Kan jo hende det er forskjell fra sykehus til sykehus ang det å ha med barn... og hvis du får lov så er jo det kjempefint!! Lykke til da =) Klems
snart mamma til 2<3 Skrevet 28. januar 2009 #7 Skrevet 28. januar 2009 tror nok dæm har samma polesien på de på alle sykehus... æ å har lyst å ha me datra mi på ul, had vorre kjæmpe spenende men jeg tror nok jeg skal tenke over det litt til, eller om jeg tar med meg ei vennine som kan sitte på gangen med henne så di kan få komme in på sluten og se. datra mi blir snart 4år, og hun er veldig nyskjerrig på va som skjer der inne i magen til mamman sin ja.. å da har de vært arti å fått vist henne de på ul timen. men vi får se.. lykke til :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå