Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 .... dersom de har mye og ofte omgang med barnebarna? Eller er det også viktig at de tar den litt "kjedeligere" hverdagsbiten og snakker med barnebarna om de oppfører seg dårlig i deres nærvær?
*toppris* Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 jeg selv syns det er viktig at de ogs kan gi beskjed om det er noe... når de ikke oppfører seg etc... har jo med repekt å gjøre også, barna skal respektere det de sier...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 toppris!Jeg er selv helt enig men i vårt tilfelle gjør de ikke det. Tror de er redd for å bli upopulære. De skygger heller unna og later som de ikke ser. slitsomt!
*toppris* Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 da ville jeg rett og slett satt meg ned med de og forklart hvorfor de må sette grenser for barna.... det må de gjøre for at du skal kunne stole på at barna alt i alt har det bra, at grenser er noe barn trenger, må og skal ha... og at hvis barna lærer at alt er lov kan det bli værre.. og når det tidspunktet kommer da kommer ikke barna til å høre på de i det heletatt... forklar at samme regler skal gjelde hos de som hjemme (noen få unntak da) og at går ikke det så....tja... kan ikke de overnatte etc... bruke noe ivertfall, regner med de vil ha besøk osv..
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 Må være grenser hos besteforeldrene også =) I forhold til skjemmebort, så tenker jeg at besteforeldre kan si ja, der foreldre som oftes må si nei. Som å bare stikke ned på kiosken å kjøpe en is fordi man har lys, eller kjøpe en leke fordi man har lys ect.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #6 Skrevet 28. januar 2009 Hos oss forguder de barnebarna så til de grader at de knapt kan se dårlig oppførsel. Må innimellom minne de på hvorfor ungene blir snakket til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå