Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

Dere som har søkt om engagnsstønad. Hvor lang tid tok det fra du sendte inn søknaden til du fikk penger på kontoen? Jeg bor i oslo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den blir utbetalt et par mnd før fødsel.. husker ikke om det er to eller tre, for det er så lenge siden...

Men det har altså ikke noe med når du søker, men hvor langt du er kommet..

Skrevet

ja men det er to måneder til termin nå, men jeg sendte den inn for bare to uker siden, så jeg lurer på om det vil ta evigheter å behandle søknaden.

Skrevet

Lurte på det samme i stad, og surfet litt rundt og kikket. Behandlingstiden er visstnok fra 2-6 uker. De blir ikke betalt ut før uke 28.

Skrevet

jeg fikk dem allerede en uke etter jeg hadde søkt. Ble veldig overraska siden Nav vanligvis er så treige.

Skrevet

oi en uke det var jo veldig veldig overaskende til å være nav ja. Men du kan umulig bo i Oslo vell? var imponerende uansett. OKey men da håper jeg hvertfall på at de kommer i løpet av februar da en gang. takk for svar.

Skrevet

Du kan ikke søke før etter uke 26, fordi dem skal ha terminbekreftelse skrevet av legen ETTER/i uke 26.. Så da kan du få den fra uke 26 og utover, men dem pleier som regel å bruke mer enn en uke på å behandle søknaden.. Du lever søknad til nav, som sender den videre ett annet sted, som så sender den til nav forvaltning.. først da er søknaden din registrert.. Hos meg tok dette 3 uker grunnet julekaos på posten.. men når nav forvalting først har mottatt og registrert den, skal det gå ganske fort, så lenge du har papirene i orden og oppfyller kravene;) Men når det gjelder nav anbefales det virkelig å ringe og mase en del, for dem er utrolig treige der.. ;)

Skrevet

Huff, nå ble jeg litt stresset her. Har snakket med damen som ordner med engangstønader på nav i den lille kommunen jeg bor. Hun sa det ikke gjorde noe om terminbekreftelsen var fra uke 24-25. Det hadde ikke noe å si sa hun. Nå ser jeg at den terminbekeftelsen jeg har sendt med er fra uke 22... :o( Huff, håper ikke det har noe å si...

Skrevet

jeg bodde i akershus først, og der ville dem faktisk at jeg skulle søke før uke 26.. for å få alt i uke 26.. men så flyttet jeg til oslo og ville ordne alt da.. flyttet hit i uke 24 og hadde da bare blitt feilinformert i akershus.. sa dem i oslo da, og jeg måtte ordne ALT på nytt da.. skikkelig teit, men kan nok ha litt å si hvor du hører til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...