Gå til innhold

Kjæresten min vil ikke ha barn :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 10 mndr. nå. Fra før har jeg en herlig sønn på 4 år. Kjæresten min er en perfekt stefar og han er utrolig glad i sønnen min.

Og sønnen min er veldig glad i han.

MEN, denne mannen er nesten helt perfekt, bortsett fra at han ikke vil ha barn. Jeg ønsker hvertfall et barn til. Vil ikke at 4 åringen skal bli enebarn.

Noen som har vært i samme situasjon, der mannen har endret mening etterhvert?..

Jeg syntes dette er kjempe leit.. trodde de fleste ville ha barn..

Men kjæresten min mener vi har nok med sønnen min..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her må dere bare settere dere ned å snakke sammen.

Kan du leve resten av livet med en som ikke vil gi deg et barn til?

Tror han det er noen mulighet for at han kan ombestemme seg?

Hvis svaret er nei på begge disse spm, så ville jeg valgt å avbrutt forholdet.

Uansett hvor vanskelig det måtte være, i denne saken her, så er en nødt til å gi seg, man får ikke møtt hverandre på halvveien.

Hjelper ikke om man har verdens mest fantastiske forhold, hvis man er uenig på det punktet her.

Skrevet

nesten samme. vi begge hadde barn fra før. han visste ikke om han ville ha flere. om han bestemte seg om 5 år eller aldri ville kunne han ikke svare på, men vi har en baby ilag nå da ;) Han ville plutselig en dag, og det etter jeg sluttet å mase på ha..

Skrevet

jeg var sammen med en som absolutt ikke ville ha barn. noensinne! han var meget bestemt. jeg gjorde det slutt med han, og nå 4 år senere skal han og hans nye kjæreste ha baby.

så folk kan forandre seg og endre mening

Skrevet

Huff.. Håper virkelig han ombestemmer seg..

Alle sier jeg har skutt gullfuglen og at jeg ikke vil få bedre mann enn han...

Men ja, jeg vil veldig gjerne ha et barn til. Han sier han ikke vet om han kommer til å ombestemme seg... Men han har heller ingen god grunn til ikke å ville ha barn---

Skrevet

Må man ha en god grunn til å ikke ville ha barn???

Skrevet

Nei, sikkert ikke.

Jeg bare syntes det er rart at han ikke vet hvorfor han ikke vil ha barn :(

Skrevet

Jeg hadde heller ikke villet hatt barn med en jeg bare hadde vært sammen med i 10 måneder. Dessuten skjønner jeg at han evt vil tenke seg godt om før han får barn med enda ei. Alt for mange som bare kaster seg uti det på nytt for raskt og så ender det med brudd igjen. Det kan godt hende han endrer oppfatning når dere har vært sammen lenger. Du må bare avgjøre hvor lenge du er villig til å vente.

Skrevet

Jeg er ening med deg skrukketrollet. Det er for tidlig for oss å få barn. Jeg har bare luftet tanken på om han vil ha barn.

Han har ikke barn fra før, er jeg som har en sønn..

Skrevet

Samboern min ville IKKE ha fler barn. Han hadde et fra før da jeg møtte han. Etter mye masing fra meg, bestemte jeg meg for å forlate han. Så viktig var det for meg å få et eget barn.... Det tok en uke før han ombestemte seg.

Nå har vi en nydelig datter sammen, som han er helt oppslukt i!:) Han er i dag veldig glad for at jeg fikk han til å bytte mening.

Men om jeg får mast meg til ett barn til.... det tviler jeg på...;)

Så jeg tror det er håp, dersom du spiller kortene dine riktig!

Skrevet

Hm hehe, så godt det endte slik for deg :)

Skrevet

Jeg har en venninne som ble sammen med en superhyggelig mann for litt over 6 år siden. De flyttet sammen etter et års tid, og er på alle måter etablerte.

Denne mannen sa tidlig at han ikke ville ha barn. Hun trodde jo at dette ville forandre seg etterhvert, men han er nå minst like innbitt på at han ikke skal ha barn. Dette er jo veldig trist for henne

Nå skal ikke jeg sortmale alt. Kanskje vil din kjæreste ombestemme seg, men det er aldri lurt å sette på seg skylapper. Kanskje skal du bare la temaet ligge en stund, for en god kjæreste er jo også noe å ta vare på. (Om du klarer å se for deg en fremtid uten flere barn, da).

Skrevet

gamle sjefen min sa til meg når jeg ble gravid "stakkars deg, du vet livet blir et helvete nå? ingen ting kommer til å gå på dine primisser mer. jeg er så glad jeg aldri skal få barn"

han blir pappa om en 5 måneders tid og det stråler pappalykke av han... hehe

så folk forandrer seg.

men spørsmålet er om du tør og satse på at din gjør det

Skrevet

Samboeren min kom med etter at vi hadde vært sammen i flere og indirekte snakket om barna vi en gang kom til å få, at han ikke visste om han noen gang kom til å ønske å få seg egne barn. Han hadde heller ingen god forklaring på hvorfor, han var bare ikke sikker på at han ønsket seg barn. For meg var det å få egne barn så viktig at jeg sa til han at hvis han faktisk mente det, så var det like greit at vi gjorde det slutt med en gang, for jeg ville nok før eller senere, angre på å ikke få barn.

Heldigvis sa han da at han trodde ganske sikkert at han en gang ønsket å få barn, bare ikke enda, og det var helt greit for meg. Nå har vi en sønn sammen som vi elsker begge to og har delvis en plan for et barn nr.2.

Jeg råder deg til å bestemme deg for hvor viktig det er for deg at sønnen din får en bror eller en søster og etter du har bestemt deg for det, snakke med kjæresten din. Hvis det er veldig viktig for deg at sønnen din får en søster/bror og kjæresten din uansett ikke ønsker seg et barn, da er det like greit å finne ut av det nå i stedet for å vente til dere har bodd sammen i mange år og han har blitt en stor del av sønnen din sitt liv.

Skrevet

Takk for svar..

Det er ikke lett dette.. Jeg er så utrolig glad i denne mannen, han betyr utrolig mye for meg..

Jeg vet faktisk ikke hva jeg skulle gjort uten han..

Men JA, jeg er ganske så sikker på at jeg ønsker hvertfall et barn. Vil ikke at sønnen min skal vokse opp uten en eneste søsken.

Jeg er redd han ikke kommer til å endre mening ang. å få barn. Og vil jeg klare å leve resten av livet uten å få flere barn? Det tror jeg ikke :(

Skrevet

Jeg har vært babysyk nå i 3år, mens samboer har nok vært litt mer ansvarsfull og ville vente. han sa aldri at han ville vente, bare at det ikke ble barn. Tilslutt var jeg så ute av meg og ville nesten lure han, men istede satte vi oss ned og snakket om det. Vi kom frem til at han syns vi var litt unge, og at vi ikke hadde alt på plass som han ville. (han var og litt bekymra for økonomien, dette hadde han aldri sagt før) så kom vi frem til at han vil ha barn når han er litt mer sikker på sånne ting.. Og jeg roet meg mye mer ned med babytenking. Idag er vi prøvere.. Og han gleder seg som bare det.. :) Vi tok tiden til hjelp, og jeg så veldig mørkt på det en stund, og var nesten på vei bort fra han.. :s

Mitt tips til deg er at dere må snakke sammen, hva er grunnen til dette 0barn ønske? Er han redd? Prøv og snakke sammen og komme til en noe dere begge kan leve med.. :)

Skrevet

Jeg har prøvd å spørre hvorfor han ikke vi ha flere barn. Han sier vi har nok med sønnen min. Men vi må nok sette oss ned og ta en skikkelig prat om dette. Jeg er ikke vant til at folk ikke vil ha barn.. Så dette er frustrerende :(

Skrevet

kan være han sier han ikke vil ha barn, fordi det ligger noe annet bak..tenk om han ikke kan få barn????

Skrevet

Jeg tror nok han kan få barn..

Ikke det at han har prøvd å få det før da.. men de fleste kan vel det..

Skrevet

Hvor gammel er samboeren din?

Skrevet

Vi er ikke en gang samboere.. Vi er bare kjærester. Men han sover her jo mye da. Og vi har så vidt begynt å tenke på samboerskap.. Men jeg er så usikker når han sier han ikke vil ha barn. At det holder med sønnen min.

Han er 27 år. Og jeg er også straks 27..

Jeg er også det eneste seriøse forholdet han har hatt.

Må også si at dette er en veldig ordentlig gutt.

Skrevet

Ja, kanskje jeg bør la temaet ligge litt...

Skrevet

Jeg syns det er for tidlig både med samboerskap og unger når dere har kun vært ammen i 10 mnd. Du har en unge og bør derfor ha ett stabilt og langvari forhold før du flytter sammen med noen.

Jeg ville heller ikke få sikt flyttet sammen med en mann som ikke ville ha unger om jeg ville ha det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...