År og dag Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Skal ta gutta mine på snart 2 og 4 år til fotograf. Forslag til klær? Hadde tenkt på litt fine hverdagsklær, og hadde nesten bestemt meg for hvite skjorter og dongeribukser, men så ser jeg at flere av fotografenes hjemmesider advarer mot hvite og sorte klær. Bør jeg kle gutta likt eller forskjellig? Ta med leker hjemmefra? Dersom dere har gode el dårlige erfaringer med barnefotografering blir jeg glad for å høre!
Bettamor - venter nr 2 - ♂ Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Hva med linbukser og hvite skjorter til. Eller slike snekkershortser eller bukser i lin eller lignende. Da kan de ha bar hud under. Ei tøff "emil-lue", sixpence eller noe sånt i tillegg gjør seg. Blir litt mer gammel-preg på bildene. Ei venninne hadde det med gutten sin og det ble kjempetøft. Gjerne også ha en serie med guttene i bunad eller matrosdresser f.eks. Og en serie med litt løsere klær som nevnt over. Evt. bare bukse og bar overkropp. Kan gjerne ta med en kosebamse som ser fin ut eller noen treleker som ikke er for fargesprakende. Jenta mi var hos famefotografene med hvit bakgrunn. Hadde hvit skjorte og rosa skjørt, og noen bilder med blå dungeri og rosa skjorte. Tok med rosa ballonger som hun lekte seg med. Ble litt tøft. Lykke til med fotograferingen. Resultatet blir gjerne bedre enn du forventer. Det er iallefall mine erfaringer. :-)
2flottebarn;) Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 Hei! Gutten min hadde hvit genser og dongeribukse uten sokker. Ble veldig fornøyd med resultatet. Hadde med blå genser også, men fotografen anbefalte den hvite. Ta med flere skift hvis du er i tvil. De fraråder klær med mye mønster/skrift som tar mye oppmerksomhet! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå