Gå til innhold

Hvor sover de små på dagtid?


Gjest

Anbefalte innlegg

Lillegutt har pleid å sove ute i vognen sin, men den siste måneden har han blitt vekt hver dag av naboene som kjører inn og ut med bilen. Det må de selvfølgelig få lov til, men de slemmer så fryktelig høyt med døren at selv jeg som sitter inne kvepper, og sekunder etter begynner lillegutt å gråte. Er litt fortvilet fordi han sover så lite på dagtid nå, og det har også en tendens til å gå ut over nattesøvnen. På hverdagene blir det gjerne bare 1-1,5t søvn fordelt på to hviler, mens han i helgene kan sove opp i mot tre timer (naboene sover lenge i helgen :) Har prøvd å legge han i vognen i yttergangen, men han har problemer med å sovne der ute. Hvordan gjør dere det med dagsovingen til de små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helene sover ute i vogna si. Storebror var vant til å sove "overalt", mens med Helene har jeg vært mye hjemme, så hun er bare vant med å sove i vogna. Da det var på det kaldeste så prøvde jeg å få henne til å sove inne, men hun endte jo opp med å nesten ikke sove...

 

Du kan ikke la han sovne i vogna ute og så trille vogna inn i yttergangen etterpå? Om du har på litt lite i vognposen og så åpner du opp posen litt når du triller inn så blir det ikke så varmt... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uf, hottenknott - det er skikkelig frustrerende. Jeg hadde tilsvarende utfordring da storesøster var baby - her var det bare posten som kom midt i luren og han både slammet med bildøren og smekket med postkassen. Hun ville bare sove i vognen, så jeg måtte ofte gjøre som Carina foreslo - nemlig ta vognen inn i yttergangen etter hun hadde sovnet. Kankje det hjelper når han går over til å sove en gang om dagen, da blir det gjerne på et annet tidspunkt og kanskje når naboene er ute?

 

Ellers så sover Lillemor helst inne nå for tiden. Frem til for noen uker siden sov hun som oftest ute men hun har en lei tendens til vri arme og hende opp av posen og ut av klær når hun sover - da ble det rett og slett for kaldt og siden da har hun stort sett ligget inne. Det er også slik at inne så sovner hun av seg selv men i vognen må hun trilles i søvn og det er ikke alltid så enkelt da jeg ofte er alene med de to jenten våre og da må jeg få med storesøster ut også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover i senga si på rommet vårt, pga broren bråka sånn og skrike for å vekke ho. Om natta søve ho på romme sitt i senga som broren hadde før:) Er heldigvis ikkje noke problem, men ho nekta å sove i vogna :( Så hjelper ikkje gå tur for å få ho til å sovne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa sover ca 1 time i vogna i bhg (av og til nesten 2), og i helga triller jeg tur når hun skal sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslefrøkna her i huset vil ikke sove lurene sine i senga. Ligger derfor alltid i vogna på dagtid. Når det var som kaldest satte jeg vogna på rommet hennes og satt opp vinduet. Da ble det ca 0 grader der inne...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...