Gå til innhold

Åhhhh! Skikkelig skuffa!! =(


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 35 nå, og var på svangerskapskontroll i sta. Var skikkelig innstillt på at hvis gutten vår lå i seteleie vil jeg få rek. til ultralyd og de greiene der.. Legen som jeg egentlig går hos er selv gravid, og i perm, så var hos en annen lege i dag.

 

Sa i fra at jeg fikk beskjed om at hun måtte sjekke hvordan gutten lå, men da fikk jeg bare beskjed om å komme tilbake i uke 38?? To uker før termin?? Er ikke det for kort tid?

 

Ble skikkelig skuffet fordi jeg hele tiden går å tenker på om det kommer til å bli ks eller vanlig fødsel.. Og trenger litt tid på å forberede meg å da.. Uff, er skikkelig lei meg nå. Vil ikke gå å lure å tenke på det i tre uker til.. Det tar skikkelig masse energi, blir gal jeg =(

 

Åhh... =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du er skuffet, men tror nok det er helt vanlig at man ikke begynner å forbedrede setefødsel før uke 38. Det er ikke før da man tar røntgen og slikt uansett, slik jeg har forstått det. Det er fremdeles gode sjanser for at han snur seg.

Skrevet

rart legen ikke ville sjekke leie syns nå jeg. På mine kontroller har JM/lege gjort det siden uke 30 eller noe rundt der. Men det er sikkert riktig at de ikke vurderer tiltak ift seteleie før senere, siden babyen kan snu seg av seg selv ganske tett opp til termin. Har bl.a. hørt en del historier om babyer som er "blitt snudd" i magen fra sete- til hodeleie, men har snudd seg tilbake igjen før fødsel...

 

Det går nok bra skal du se:-)

Skrevet

Hvor kjenner du spark da? Kan jo hende bevegelsene i magen kan avsløre sånn rimelig om han ligger med hodet opp eller ned?

Skrevet

man skal sjekkes for dette i uke 37. før det er sjansen stor for at babyen snur seg selv. det gjorde min! dagen før jeg skulle på sykehuset:) da var jeg 36+4. vanligvis snur de seg selv. men det er selfølgelig greit å tenke gjennom hva det vil si dersom man har setefødsel eller keisersnitt. bedre å forberede seg litt for mye, du blir bare dobbelt så glad når legen sier at hodet er nedover.

 

dersom du ikke får time en uke før hos legen, kan du snakke med føden når du er i 37 uke. hør hva de mener. men ennå er det litt tidlig...

Skrevet

Jeg kjenner en stor klump ( hode / rompa) ved ribbeina, ser det egentlig også. Spark er nederst i magen, alt under navlen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...