<3 2prinser <3 Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Hei! Noen som vet sånn ca hvor lang tid det tar før man får svar på søknaden om foreldrepenger? Og hvor lang tid det tar før de setter inn penger? Takk for hjelpen!
Motoko Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Varierer tydeligvis fra distrikt til distrikt, det beste du kan gjøre er å gå inn på nav sine sider : www.nav.no og finne ditt området, og f.eks sende en mail. Eller ta kontakt med de pr. telefon. Det gjorde jeg (sendte e-post), i området jeg bor (Hamar og omegn)er det kun 4 ukers behandlingstid. Jeg gikk ut i permisjon 6. januar og fikk min første utbetaling av foreldrepenger den 27. januar. Så her gikk det temmelig fort. Selvfølgelig bedre og sende inn papirene noen uker for tidlig enn for sent. Pass på at alle opplysninger er riktig utfylt med en gang, så slipper du noe krøll. Det er også viktig og få med seg at arbeidsgiveren din skal fylle ut et skjema angående inntekt og skatt. Du bør også sørge for at arbeidsgiveren din da leverer dette i god tid. Jeg dro rett og slett ned med alle mine papirer og så på at hun på NAV kontoret kikket over de at opplysningene stemte og at papirene ble stemplet som motatt, veldig greit, for da vet man at man har gjort sin del.
ninsoer Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 orden papirene i go tid du.. d lønner seg.. ha ordnet de for en go stund siden og ska ikke ut i permisjon før i midten av mars. men vet at ting går veldig tregt innen NAV.. sist måtte jeg prurre på for å få de til å regne ut hva jeg skal ha og slikt.. no ska nav betale ut lønnen min da jeg er sykemeldt.. og de ha no rotet bort papirene mine enno jeg var persjonlig me de på kontoret. er 3 uker siden jeg va me SM og lønns og trekkoppgavene.. men de ska jo sendes hit og dit først.. å no når e egentlig sku ha hatt lønn ringte jeg og da fant de ingen papirer der.. så jeg er temmelig forvbanna kan du tru på de.. no må e få utskreven ei ny sykemelding for samme periode, få legen te å sende sin del på nytt.. å få arbeidsgiver te å sende ny lønns og trekkoppgave.. for at jeg ska få pengene fortere..
treningsberta Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 jeg søkte 18.12 og fikk godkjent søknaden 26.01, med første utbetaling 30.2. Men jeg får betalt av arbeidsgiver da, så det er jo de som får penger fra NAV. Lønner seg vel også å purre på arbeidsgiver slik at de får sendt inn skjema for inntekts- og skatteopplysning. NAV gjør ingenting med søknaden før den "komplett" - er min erfaring hvert fall.
Lisyan *overtid og utålmodig* Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 Søknaden min ble registrert 17.12, vedtak fattet 21.01 og hadde første utbetaling på konto 23.01. Så rakk akkurat januarutbetalingen! MEN... dette var andre søknaden jeg leverte inn, den første leverte jeg inn i begynnelsen av november, men de påstår at de aldri har mottatt den på tross av at jeg personlig ga papirene til en saksbehandler og hun gikk gjennom papirene for å sjekke at alt var korrekt... Jeg vil anbefale deg å be de stemple alle papirene med "mottatt" og be om kopi, jeg gjorde det andre gangen jeg leverte inn papirene. Ser at mange har nevnt det skjema for inntektsopplysninger fra arbeidsgiver, jeg vil anbefale deg (om du har muligheten da) til å få arbeidsgiver til å fylle det ut og gi det til deg slik at du selv kan levere det inn sammen med de andre papirene, da vet du at det har blitt gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå