Gå til innhold

barns opplevelse av vold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er veldig opptatt av hvordan barn opplever vold i hjemmet. Både fordi jeg har vært et sånt barn, og fordi jeg i en periode utsatte min egen datter for det. Nå ser jeg at det lille hun opplevde i forhold til andre barn, likevel har vært med på å gi varige mèn. På DIB har jeg vært i en del diskusjoner pga mitt standhaftige standpunkt i forhold til dette og jg kan være ganske krass for å få frem et poeng, men i dag vil jeg gjerne dele en artikkel med dere, som jeg fant, og be dere innstendig om å engasjere dere når dere vet om hjem hvor det er vold. Når jeg vokste opp hadde jeg gode venner med forstålsesfulle foreldre som alltid holdt dørene åpne for meg, noe som virkelig hjalp meg når det stormet som verst, og som mye har bidratt til at jeg klarte å bryte mønsteret som min mor ikke klarte å bryte før etter 12 år.

http://www.nkvts.no/temasider/tema_barn/Barn_vold_hjemmet.htm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for link!

Jeg er lei av fokuset på menn som overgripere, men artikkelen er god.

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig, blond!

Noen ganger er faktisk eldre søsken overgriperen.

Mye skjult nød i mange hjem, og slett ikke bare fysisk vold.

Skrevet

Takk for linken. Veldig opptatt av dette jeg også. Heldigvis har jeg klart meg bra selv om jeg har opplevd voldsbruk i hjemmet.....Men klart, det har satt sine spor.

Skrevet

Blond:

Har faktisk opplevd både mor og far bli mishandlet. Det jeg var mest opptatt av var det de skrev om hvordan barn opplever det. opplevelsen blir den samme uansett hvem som utøver volden.

Mørketallene om hvor mange kvinner som mishandler er enorme. Helt sinnsykt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...