Gjest Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 I november bestemte jeg meg for å melde meg ut av Elixia, etter å ikke ha trent på nesten ett halvt år. Fødte en sønn i september, så kunne vel fått abonnementet mitt fryst en del av tiden, men var så treig med å fikse alt det der. Så da i november ringer jeg for å melde meg ut, men blir møtt med masse overtaling om at jeg heller skal fryse abonnementet i tre måneder, slik at jeg kan begynne å trene igjen nå i februar. Jeg prøvde å forklare henne at jeg ikke ville trene mer på elixia, at jeg er fornøyd med "hjemmetrening", men neida, hun synes det var lurt å fryse det, så da ble det gjort. 1.februar starter abonnementet mitt igjen, så i går skrev jeg mail til Elixia om at jeg ikke vil begynne å trene igjen. Nå ringer ei fra Elixia og prøver i 10 min å overtale meg til å begynne å trene igjen i februar, hun bruker disse effektive salgsargumentene "Du må betale 200kr mer i måneden hvis du bestemmer deg for å melde deg inn igjen om ett år f.eks. Du lar deg selv forfalle hvis du slutter. Får du styrketrening av å gå tur kanskje?" Hele tiden småler hun av meg og alt jeg sier "Haha, ja så du er gravid igjen, er det en grunn for å ikke trene da?" Greit nok at man fint kan trene selv om man er gravid, men jeg har ikke lyst!! Hele samtalen ender med at jeg skal "tenke" på det. Hun ville ikke høre på at jeg sa at jeg hadde bestemt meg for å melde meg ut.
Meg og knoll&tott Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Domme dame... Da hadde jeg rett og slett stoppet trekk fra kontoen, og sendt ny mail om at du herved melder deg ut, og ikke ønsker å motta noen telefon!!!!
petite fleur Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Jeg hadde faktisk blitt fly forbanna og krevd å prate med sjefen hennes. Makan til oppførsel. Da jeg meldte meg ut av sats, skrev jeg en mail om at jeg sa opp medlemsskapet mitt + navn og adresse. Det var det, case closed.
Turid Laila Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 Samme skjedde meg! Og jeg meldte meg inn med et lokalt medlemskap på Elixia i Sandvika for Elixia Asker. Men jeg kunne ikke si opp mitt Elixia Asker medlemskap på Elixia Drammen da jeg ikke ville ha det mer. Eller de prøvde seg på det, men jeg fikk sagt det opp likevel. Og de prøvde seg med argumentasjonen og overtalingen sin. Jeg sa jeg ikke hadde tid og måtte få et skjema å signere på så gikk jeg.
Gidder ikke! Skrevet 28. januar 2009 #6 Skrevet 28. januar 2009 Herregud, jeg hadde klikka!! Ta en teleforn igjen og vær stålbestemt, be dama om dra til helvete slik at hun gleder seg til turen. Neida;) Men jeg hadde ringt opp igjen eller skrevet en mail og sagt hva jeg mente om samtalene med dem og at jeg nå er helt ferdig med elixia. Hvis hun ikke gir seg, kan du bare si DZZZT (som Chris Rock i femte element, var det vel?) hver gang hun åpner munnen. Sikkert det beste å sende en mail da:)
Gjest Skrevet 28. januar 2009 #7 Skrevet 28. januar 2009 Ja, skriver bare en ny mail senere, de må jo ha oppsigelsen før 1.februar, ellers må jeg betale for måneden så. Jeg ble helt sjokkert. Hun hadde ikke unger selv, men hun visste ditten og datten om alt. Jeg sa at jeg heller vil gå tur med sønnen min, da bare lo hun. Uff, aldri Elixia igjen! Klarer meg fin fint med Wii Fiten min;)
Sivalur Skrevet 28. januar 2009 #8 Skrevet 28. januar 2009 Du kan jo legge til i et ps i mailen at du ikke _akkurat_ ble fristet til å fortsette medlemskapet når du ble forsøkt tvunget til det og gjort narr av av de som jobber der... skal også melde meg ut nå til sommeren når bindingstiden min går ut, satser på de oppfører seg mer voksent enn som så ellers skal de nok få høre det..
Staark Skrevet 28. januar 2009 #9 Skrevet 28. januar 2009 Holder med de andre, send en skriftlig oppsigelse og opplys om at du stopper betalingen. Legg til om den behandlingen du har fått, og at de ikke skal ringe deg igjen. Maken til oppførsel. Synes også de Elixia-folkene er tragisk! Her i byen stiller de seg midt i "veien" inne på kjøpesenteret, slik du må nesten be de flytte seg for å komme forbi. Jeg har begynt å ignorere de, og late som jeg ikke hører dem, mer masete folk har jeg ikke møtt på lenge.
Kåre Moradi Skrevet 28. januar 2009 #10 Skrevet 28. januar 2009 Elixias markedsføringsstrategier er til å grine av. De har virkelig ikke høye tanker om brukernes intelligens og hvis du skulle driste deg til å rette en forespørsel om pris eller noe, så setter de en ansatt på akkurat din "case". (prøver du å sende en email, må du fylle inn skjema med kontaktopplysninger - og de ringer deg tilbake. De vil få deg til å komme på omvisning istedetfor å gi deg pris over tlf osv. Gir du dem lillefingeren prøver de å ta hele hånda i en jafs. Jeg måtte bli ufin for å bli kvitt hun som ringte meg i tide og utide. Her boikottes Elixia med glede. Skal aldri vurdere å trene der igjen.
Kåre Moradi Skrevet 28. januar 2009 #11 Skrevet 28. januar 2009 Og til HI: Lykke til, og vær kvass! Ikke bit på! Du har både min fulle støtte.
mamman til to gutter Skrevet 28. januar 2009 #12 Skrevet 28. januar 2009 Jeg har hørt om en som ville ha pris og nektet omvisning ol som du forteller om og når han bare fortsatte å spørre etter pris, for det var kun det han lurte på, så fikk han til slutt beskjed om at "Kanskje han bare skulle fortsette å trene der han trente fra før, for Elixia var nok ikke noe for han". Og det var han helt enig i etter den behandlingen han fikk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå