Gå til innhold

Er svigermor maktsyk?, eller hva er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mye svigerforeldrene mine har sagt..

I begynnelsen da vi var kjærester sa svigermor til samboeren min at; "ja vi får se hvor lenge det holder, du er jo så kresen.."

Hun har baktalt min familie til samboeren min og sikkert til andre, hun er småspydig og frekk hele tiden.

Da jeg fikk dattera vår for ca ett år siden, kom hun på besøk da vi hadde samtale med jordmor, og da jeg sa at nå passer det litt dårlig bare ignorerte hun det, og satte seg rett oppi sengen min og jaget ut jordmoren!!

Vi var på skiferie sammen me svigerforeldra mine ett år og da jeg falt på ski sa hun bare; "når du er så dum å ta den bratte bakken så"

Svigerfaren min kalte meg en drittunge en gang.

Svigermoren min har kalt meg heks

Jeg har aldri kalt de noe som helst!!

Svigermor kritiserer meg som mor til stadighet:

Du er så voldsom med henne..du kler så mye på henne, du kler for lite på henne eller du gir henne for mye mat eller du gir henne for lite mat..

Som sagt så vil jeg ha minst mulig med de å gjøre.

Jeg skal ikke nekte dem å se barnebarnebarnet sitt..Men blir drittlei til tider fordi dette er et stadig tilbakevendende tema i mitt og samboers samliv, og sliter på..

De kommer innom til oss når de måtte passe DE, uten å si ifra først, mens vi må si ifra minst to dager før vi kommer.

Han skjønner meg godt, men sier jeg bare må godta det, for hun har alltid vært slik, men skal jeg finne meg i hva som helst?

Hva er problemet hennes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke fortelle deg hva som er problemet hennes, men jeg kan fortelle deg at du er ikke alene om å ha vanskelige svigerforeldre. Jeg hører og leser mange historier om dårlig forhold svigerdatter/svigermor, inkludert mitt eget. Mange tror vi svigerdøtre er smålig, kranglete og vanskelige når de leser slike innlegg. Men jeg nekter å tro at vi er så mange, like håpløse mødre i alle disse situasjonene. Personlig tror jeg mange av disse mødrene til spesielt gutter, har et problem når sønnene deres gror til, får seg kjæreste og danner sin egen lille familie. De mister på en måte en plass i livet til sønnene sine, tror de, istedenfor at de forstår at det på en måte bare blir et rollebytte. Jenter er helt annerledes fra de blir født. Noe innebygd....bare se de leker med dukker, viser omsorg... pleier,mater og bader baby dukkene sine. En jente viser tydelig sin rolle helt fra barnsben av og det blir en mer normalisert overgang for mor/datter når datteren finner en mann, gifter seg, får barn ol. Men det er klart mange med et fantastisk forhold til sin manns mor også... Kanskje har denne svigermoren både sønner og døtre og har lært litt av det...?! Ikke vet jeg. Vi kan sikkert motsi denne teorien også, men vi kommer ikke bort ifra hvor mange dårlig svigerdøtre/svigermødre forhold det er og jeg nekter å tro at alle svigerdøtre er like håpløse... derfor prøver jeg å finne noen alternative svar. Lykke til med din svigermor. PS! Jeg mener iIKKE du må finne deg i alt bare fordi hun alltid har vært slik. I ditt hjem er det dine og din manns regler!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...