Gå til innhold

Noen som har sett dagens VG??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud...for et sjokk.

 

Etter at jeg har vært hos jordmor i dag, slår forsiden av VG mot meg på butikken; "Døde i mors mage 11 dager over termin".

 

Jeg er på overtid og trengte ikke se den overskriften. Klarte ikke kjøpe VG.....så vet ikke hva som var grunnen. Men når man går på overtid, klarer man ikke unngå å tenke tanken...

 

Er jeg syk...?? Fikk så vondt inni meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Ikke rart du blir engstelig.. Ta deg en tur på sykehuset så får du slappet av litt bedre! Jeg gikk 15 dager over termin med førstemann og det gikk kjempefint!! Lykke til! Håper du starter av deg selv!

Skrevet

Jeg har fått time til overtidskontroll i morgen kl.8. Så håper de kan sette igang før helgen. Hodet har ennå ikke festet seg (!!) så jeg trenger tydeligvis litt hjelp for å få igang ting....

 

Merker masse liv nå heldigvis, så er ikke så urolig akkurat nå.

 

Ble strippet hos jordmor i dag også, men det hjelper ikke stort dessverre...

Skrevet

Huff, så sinna man blir av sånne overskrifter. Er selv på overtid og fulgt med litt på denne debatten. Hvorfor kunne ikke norske myndigheter kommet opp med felles måte å løse overtid på i det minste??? Varierer jo sånn fra sykehus til sykehus i hele landet. I tillegg er Norge et av de få land som faktisk lar kvinner gå to uker over termin. Det burde iallefall vært langt flere overtidskontroller!!!!!! Merker det koker når jeg leser sånt. Skremmer jo vettet av oss fødeklare.

Skrevet

Noen som vet om denne artikkelen ligger på nett? Jeg prøvde å lete men fant den ikke.

Skrevet

Nei tror den bare er i papirutgaven!!

 

kommer sikkert på nett i løpet av dagen!! Ja det burde vært unødvendig at sånn ting skjer.

 

Forventer ikke forståelse fra sykehuset i morgen når jeg skal på overtidskontroll, hvis jeg nevner dette. Om noe skjer med min baby, holder jeg faktisk sykehuset ansvarlig!! De er de eneste som kan få ting til¨å skje....Så krysser fingrene for at de gjør noe i morgen!! Kankje jeg kan slappe litt mer av, og snart klare å sove litt ;o)

Skrevet

Kom også over avisen i dag, og måtte jo bare kjøpe den. Er førstegangs og kjenner ikke så mye til hva vi kan forvente i ukene fremover. Men tenker; er det ingen mulighet å "presse på" sånn at man kan bli satt igang f eks en uke over termin? Dette er jo MIN kropp og VÅR baby..! Siden de gjør det i både Tr. heim og Lillehammer skulle jo vi ellers rundt i landet også ha denne muligeten! Og ikke minst som det er nevn før, ikke mange land som lar gravide gå så lenge på overtid.

 

Jeg håper dere på overtid kommer i gang snart, evnt blir satt i gang(:

Skrevet

Ja, har desverre lest avisa, har min første dag på overtid selv nå, og gikk 10 dager over sist. Måtte kjøpe avisa. Det er snakk om ei legetabbe dette her altså. Dama kom inn fordi hu var urolig pga. lite bevegelser, normalt ville man jo da fått en skikkelig utredning, mens denne legen da hadde sagt til hu at "det var normalt mot slutten" .. øøøh.. Hadde de satt i gang fødselen den dagen hu kom inn hadde hu nok født en levende gutt........forferdelig! Denne legen bør ALDRI få praktisere mer.

Skrevet

Finnes forresten ei gruppe på facebook som omhandler akkurat dette her, meldte meg inn tvert, der vi stemmer for at man ikke skal gå mer enn EN UKE på overtid før det blir satt i gang. Det finnes studier fra USA om mindre komplikasjoner/dødfødsler og senskader rundt dette teamet. Så et program om det på tv for en tid tilbake.

 

Meld dere inn jenter, kanskje vi blir hørt når vi er mange nok :

 

http://www.facebook.com/group.php?gid=6657352770&ref=ts

Skrevet

Dere må gjerne lese og for all del legge inn kommentarer på www.advarsel.no Har ikke blogget om denne saken forløpig. (inni mellom trenger man en pause fra det hele) (jeg som er CamillaK)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...