Gå til innhold

oppsigelse i permisjonstiden HASTER!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om oppsigelsestiden da begynner å løpe fra den dagen du begynner i jobb igjen, fra 1. dag i måneden etter at du begynner i jobb igjen, eller fra datoen oppsigelsen leveres, ev. 1. dag i måneden etter at oppsigelsen leveres, selv om det er i permisjonstiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre det er andre avtaler er det vel fra 1. i neste mnd og så 3 mnder.

Jeg sa opp når jeg var i permisjon, skulle begynne med tidskonto i ny jobb og spurte fint om jeg kunne få forkortet oppsigelsestiden (uten å skrive noe videre hvorfor eller at jeg skulle begynne i ny jobb) siden jeg alikevel var i permisjon. Jeg sendte inn rett før den 1. og fikk ut mnd etterpå.

Dette var i kommunen.

Skrevet

Da sa du opp rett før du skulle tilbake i jobb, så du jobbet en mnd, før du sluttet?

Skrevet

Jeg sa opp mens jeg var i permisjon og jobbet ikke oppsigelsestiden etter permisjonen. Jeg sa opp så fort jeg hadde ny jobb og da var det ca5mnd til jeg evt skulle begynt å jobbe og for min arbeidsplass var det bedre å begynne søkingen etter en ny med en gang, heller enn å la meg komme tilbake 3mnd før jeg sluttet igjen.

Skrevet

Men oppsigelsestiden skulle da ha begynt fra du begynte på jobb igjen? Så om ikke arbeidsgiver er grei må du jobbe ut vanlig oppsigelsestid?

Skrevet

Glemte å skrive det som var poenget:-)

Jeg prøvde å finne ut om de egentlig kunne si at jeg skulle jobbe oppsigelsestiden etter permisjonen og etter det jeg fant, kunne de i prinsippet sagt jeg skulle jobbe. Men hva er poenget for dem å ha tilbake en som har en ny jobb og som egentlig ikke ønsker å være der og har vært borte nesten 1år, hvis man uansett sier opp en stund før permisjonen er ferdig.

Skrevet

Det kommer an på arbeidsgiveren. I utgangspunktet skal du/kan arb.giver kreve - at du jobber 3 mnd ETTER at permisjonen er over. Men de fleste lar oppsigelsestiden løpe i permisjonen, og oppsigelsestiden løper fra den første hele måneden etter den måneden du er i når du sier opp.

Sier du opp 6. februar teller hele mars, april og mai som oppsigelsesmåneder.

Skrevet

Nei, skulle nå egentlig tro at det er bedre å la vedkommende gå, men de kan altså be en om å jobbe oppsigelsestiden sin. Greit å vite :-)

Skrevet

Hvis de vil at man skal jobbe oppsigelsestiden, skal den da gå fra 1. i mnd. etter at du skulle begynne å jobbe igjen?

Skrevet

He he ja det var jo det du lurte på..

Oppsigelsestiden min løp i permisjonen. Så jeg sa opp rett før november, oppsigelsestid ut desember. Permisjonen min skulle i utgangspunktet være ferdig på sommeren en gang.

Så jeg måtte ikke tilbake i jobben for å gå ut oppsigelsestiden.

Skrevet

Ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...