Gå til innhold

Canesten


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fant dette på canesten sine sider :)

 

Hvis du er gravid i 1. trimester (3 første måneder), bør du konsultere din lege for å få stillet en sikker diagnose.

 

Dersom din lege stiller diagnosen underlivssopp, kan du i samråd med legen behandle soppinfeksjonen med Canesten.

 

1. Man kan trygt anvende Canesten under graviditeten.

 

2. Behandling med Canesten påvirker ikke fosteret.

 

3. Canesten overføres ikke til morsmelken, derfor kan legemiddelet trygt anvendes i ammeperioden.

 

4. Canesten-produktene har ikke innvirkning på annen medisin som du eventuelt behandles med – men les alltid pakningsvedlegget .

 

Det finnes flere forskjellige velprøvde behandlingsformer som du kan bruke når du er gravid. Vi anbefaler Canesten 1-dags kombinasjonspakning som inneholder en vagitorie samt en tube krem.

 

Lykke til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. skal innrømme at jeg har brukt canesten i tide og utide jeg gjennom hele svangerskapet - tåler jo så mye mindre av alt mulig jo før det blir litt sårt og hovent der neden :P Syns å huske at noen sa det var ok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått klarsignal på å bruke canesten av lege og jordmor, krem vel og merke. Vet ikke med de stikkpillene... Jeg bruker det og masse, da jeg får soppinfeksjon av truseinnlegge jeg må bruke hele tide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet med truseinnlegg og skifter heller truse et par ganger daglig jeg. Bruker kun bomullstruser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke canesten hele svangerskapet, men skal ikke bruke den dingsen du fører inn vagitorien med, bruk kun fingrene. Ett tips til alle som sliter med gjentatte sopp-infeksjoner: Kjøp deg melkesyrebakterie-kapsler på apoteket som skal føres inn i skjeden. Bruk dette etter en soppinfeksjon, ellers forebyggende en gang iblandt og etter mensen/renselse. Det fungerer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har også blitt storforbruker av canesten dette svangerskapet, glimrende vekstforhold med litt urinlekkasje, og så er jeg stiv i bekkenet så jeg bruker en varmepute omtrent i skrittet - varmt og fuktig er jo sånn soppen vil ha det :-/

 

Synes nå når jeg begynner å bli litt "full i magen" at den engangs-stikkpillen er litt vanskelig å få langt nok inn, har noen prøvd den kuren med 6 piller? Er de pillene mindre?

 

Kanskje jeg skal prøve melkesyrebakterie-kapsler, så kanskje jeg har tatt min siste kur dette svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...