Gå til innhold

Hvordan er reglene nå?


lillesøster skal bli storesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at tidligere måtte man ha sykemelding om man var borte fra jobb i mer enn 3 dager, men er dette forandret på?

 

Jeg har vært borte fra jobb siden mandag, dvs jeg var 2,5 timer på jobb i går morges, men det kan vel neppe regnes?

 

Må jeg ordne med sykemelding om jeg er syk i morgen også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er forskjell fra arb.plass til arb.plass.

 

Noen steder teller de at du har 12 sykedager, men hvis du er bare borte en dag telles det som tre slik at du egentlig bare har 4 ganger du kan være syk og da fra 1-3 dag hver gang.

 

Mens andre teller sykedager, slik at du har så og så mange sykedager hvert år.

 

Slik har jeg forstått det iallefall. Er kanskje flerne regler også?

 

Ta en tlf til sjefen din så får du riktig svar.

 

Er du bedre? Er det flunsa?

Skrevet

ringte jobben, men sjefen var ikke der, og han som tok telefonen trodde det var 7 dager jeg kan være borte uten sykemelding, men han var ikke sikker.

Vet egentlig ikke helt hva det er, har vondt i hodet, og feber innimellom. Ikke vil jeg ta ibux heller for å gå på jobb, synes liksom kroppen må få jobbe i fred.

Skrevet

om bedriften din er med i IA avtalen, så har du lov til å være borte fra jobben 24 uavhengige dager i løpet av et år....8 dager kan være sammenhengende, og den niende dagen må du ha sykemelding....kommer det helg imellom, regnes disse dagene med....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...