lillesøster skal bli storesøster Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Vet at tidligere måtte man ha sykemelding om man var borte fra jobb i mer enn 3 dager, men er dette forandret på? Jeg har vært borte fra jobb siden mandag, dvs jeg var 2,5 timer på jobb i går morges, men det kan vel neppe regnes? Må jeg ordne med sykemelding om jeg er syk i morgen også?
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Tror det er forskjell fra arb.plass til arb.plass. Noen steder teller de at du har 12 sykedager, men hvis du er bare borte en dag telles det som tre slik at du egentlig bare har 4 ganger du kan være syk og da fra 1-3 dag hver gang. Mens andre teller sykedager, slik at du har så og så mange sykedager hvert år. Slik har jeg forstått det iallefall. Er kanskje flerne regler også? Ta en tlf til sjefen din så får du riktig svar. Er du bedre? Er det flunsa?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2009 ringte jobben, men sjefen var ikke der, og han som tok telefonen trodde det var 7 dager jeg kan være borte uten sykemelding, men han var ikke sikker. Vet egentlig ikke helt hva det er, har vondt i hodet, og feber innimellom. Ikke vil jeg ta ibux heller for å gå på jobb, synes liksom kroppen må få jobbe i fred.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 om bedriften din er med i IA avtalen, så har du lov til å være borte fra jobben 24 uavhengige dager i løpet av et år....8 dager kan være sammenhengende, og den niende dagen må du ha sykemelding....kommer det helg imellom, regnes disse dagene med....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå