Gå til innhold

Hva om man ikke har spesielle symptomer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangsgravid og derav litt hysterisk... Leser om alle symptomene dere her inne har. Selv er jeg 7+3, har litt ømme bryster, har fått ganske pløsete mage og er litt mer sliten enn jeg pleier. Ellers ingenting. Blir så nervøs når jeg leser om de som ikke ser hjertet slå på UL, kan mangel på symptomer bety at noe er galt?? Eller er det kun hvir man blør at man bør bekymre seg? Sikkert teit å spørre om, men blir så engstelig!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ømme bryster og slitenhet er gode symptomer. Det er (heldigvis) ikke alle som er kvalme. I mitt forrige svangerskap var jeg ikke kvalm en dag, bare ømme pupper og trøtt.

Så lenge du ikke har smerter eller blødninger synes jeg du skal prøve å slappe av og slå deg til ro med at alt er bra, og kanskje prøve å ikke lese så mye om de det går galt med. Det kan mange ganger være en ulempe med sånne sider, det at man blir veldig nervøs og redd - og det er ikke noe godt for hverken deg eller babyen det heller. Si heller til deg selv at så langt er det ingen ting som tyder på at noe er galt, og du har allerede kommet et godt stykke på vei i disse tre første, litt slitsomme og frustrerende første månedene. Dette går så bra!!!

Jeg håper dette kan hjelpe deg å slappe av litt. Lykke til!!!!! Klem

Skrevet

Jeg hadde jo prøvd i 2,5 år før den lille tassen bestemte seg for å flytte inn i magen. Hadde forventet at når jeg først ble gravid, så kom jeg til å få masse symptomer (leser jo om alle symptomene her inne...hehe). Men nei da. Fikk ingen symptomer før kvalmen og oppkastet kom for fullt mellom uke 6 og 7. Hadde det ikke vært for at jeg har spydd i over 10 uker nå, så hadde jeg vel nesten fortsatt ikke trodd at jeg var gravid. Har kjent veldig lite murringer i magen. Magen begynte først å kjennes hard ut over symfysen i uke 13. Da jeg var 14+5 kjente jeg jo liv tydelig for første gang. Men fortsatt så er det veldig uvirkelig at det faktisk er en liten sprell levende baby der inne :) Er 17+0 idag :)

Så tror ikke du skal være så bekymret selv om du ikke har masse symptomer. Disse symptomene er jo veldig forskjellige fra person til person. SA er jo mer vanlig enn MA, og dersom du ikke har hatt blødninger, så er det jo mest trolig at det skal gå bra (selv om man aldri kan garantere at det ikke kan skje en MA). Men dersom du er veldig bekymret, så skader det jo ikke å bestille seg en tidlig UL så får du jo se at den lille har det bra :)

Skrevet

Hei.

Skjønner deg godt, er også gravid for første gang og jeg blir jo også litt redd, når man leser om alt som kan være galt... hjerter som ikke slår, alle sa/ma, blødninger o.l men det er jo ikke oss, ikke nå :) mest sannsynlig går allt godt. Det prøver jeg å tenkte.

Jo mindre symptomer desto bedre. Bare man er gravid ;D men jeg bruker klemme på puppene inni mellom bare for å kjenne at de fortsatt er ømme.. Føler meg trett og magen er egentlig bare kaos. Trur ikke jeg har mer symptomer enn deg.

Det var godt å få komme til legen i mandags og få graviditeten bekreftet der, var faktiskt nervøs at jeg ikke var gravid allikevel...

Er 8 uker på vei nå.

Blødninger betyr vel at vi må kontakte legen, men det trenger jo ikke være noe galt allikevel? Men nok skulle jeg bli engstelig, ja.

Håper på det beste! Det må vi!

Skrevet

Tusen takk til dere tre, nå ble jeg beroliget:) Dere har helt sikkert rett, og det er absolutt sant at man fort kan bli bekymret og redd av å lese noen av innleggene her. Godt å ha snille og informerte jenter som svarer når man er i tvil! Jeg skal til UL om en uke, så da får jeg svar, men jeg føler meg som sagt beroliget allerede!

Skrevet

Bare nyt det :)

Jeg hadde det akkurat som deg under første svangerskap. Hadde omtrent ingen symptomer (og alt var bra). Men denne gangen har jeg utallige ubehagelige symptomer....drømmer tilbake til forrige svangerskap!

Skrevet

Hei.

Da kan jeg fortelle at jeg var på ul i går, er nå i min 10 uke, og har nesten INGEN symptomer!

De siste dagene, har jeg kjent etter som bare det! har jeg ømme bryster?? er jeg litt kvalm?? svimmel...??. +++++ ! men nei, kjenner ingen ting..

Jeg hadde egentlig tatt tanken at det ikke er noe liv i magen, gruet meg som bare det til ul, for tenkte at jeg fikk da bekreftet at det ikke er noe liv der inne, (var ganske sikker!)

Blir litt sånn når vi leser om alle som har symptomer..... :)

Jeg og samboeren dro dit kl 11.00 og der var det LIV!!!!

Så det er fult mulig å ha FÅ symptomer, vi er nok bare en av dem som er UTROLIG heldige! men skjønner at du er bekymret! jeg fikk roet meg SÅ utrolig mye når jeg fikk se hode, ben, armer og et bankende hjerte :o)

Så sier det igjen: det er mulig :))))

Håper du klarer å slappe av litt nå frem til ul din :o)

Skrevet

Er selv gravid med nr 3 og har ikke vært kvalm eller dårlig i noen av svangerskapene, kunn trøtt og svimmel lenger ut i graviditeten. Med forige fikk jeg kraftig blødning som varte ca 30 min men tre dager senere testet jeg positivt var da ca 6 uker på vei, legen mente jeg muligens hadde mistet en tvillling men kunne ikke si dette sikkert. minsten har det bare bra høres det nå ut til der han "joddler" bak meg i lekegrinna :)

Skrevet

Hei jenter! Vil berre fortelle at eg heller ikkje har nokon klare symptom. Er 5+6 i dag. Eg har også vært bekymra over at det ikkje er liv i magen, men prøver å slå meg til ro med at alt er bra. Har overhodet ikkje ømme bryst, er ikkje svimmel og kvalm. Er trøtt og sulten, men det er ikkje uvanlig til å vere meg..! Men eg har meir utflod enn ellers, og kan av og til kjenne svake murringer i magen. Er også ganske oppblåst. Venter på at puppane skal bli store og ømme, men det ser ikkje ut til at det vil skje enda. Skal til lege neste veke, det blir spennande! Håper virkelig på en positiv bekreftelse da:) Eg har testa 10 ganger, da!! (hadde en haug billigtester liggande..) - og alle har vore like positive. Har heller ikkje hatt smerter eller blødninger, så satser på at alt er bra:)

Vi får berre føle oss heldige som ikkje er så plaga med symptom!

Lykke til jenter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...