Gå til innhold

Trenger litt gode råd ang. samvær og hasj(miljø)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar bruker hasj (ikke ofte, men "nok"), og de aller fleste i omgangskretsen bruker det (og noen bruker andre stoffer).

Så var det samværet da... barnefar har barnet vanlig (annenhver helg osv) men det er nå snakk om å øke dette.

Men jeg er så usikker!!

Håper og tror at han ikke bruker når han har barnet, men stoler ikke hlet på det. Vet også at det blir besøkt og fås besøk av personer som bruker (og da ikke tar hensyn til barnet)

Hva skal jeg gjøre???

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Dere skal vel ha ny megling i forbindelse med evt økning av samvær. Da ville jeg tatt opp problemet med hans hasjbruk, og evt venner som ikke tar hensyn til barnet og bruker rusmidler når de er på besøk og barnet er der. Barn har ikke godt av å se foreldre og andre voksne ruspåvirket, så jeg håper far her er ansvarlig nok til å holde seg unna rus når han har barnet, og ikke tillate besøkende å bruke rusmidler når barnet er tilstede.

Skrevet

Saken er vel helt opplagt og enkel er den ikke ? Meld han til politiet for narkotika bruk og oppbevaring. La han miste omsorgsretten totalt.

Du kan jo si du vil gjøre dette til han, som en advarsel for du godtar ikke slik oppførsel i nærheten av ditt barn. Dette er det eneste rette og korrekte å gjøre.

Skrevet

Jeg håper at barnefar ikke får mer omsorg, heller mindre. Jeg har jobbet med rus siden 2000 og sett mye. Også foreldre som har gått fra hverandre og hvor den ene er rusavhengig. Gjerne far. Når far da har omsorg for barnet så er han fremdeles sammen med sine venner og sitt vante miljø. Godt mulig at far klarer å holde seg ganske nykter den perioden han har sitt barn, men andre rundt ham tar ikke hensyn.

Etter hvert som barnet blir eldre så skjønner det også mer. Nå vet jeg ikke hvor tungt far er inne i dette, men er han avhengig så må han kjøpe. Og da er gjerne barnet med. På steder det kanskje ikke burde. Hva vet vel vi. Barnet ser og tenker og skjønner etter hvert. Helger er gjerne høytiden for å ruse seg og alle vet at barn merker endring i sinnsstemning, Hasj sitter lenge i kroppen og gir utslag på blodprøve i forbindelse med bilkjøring. Vet ikke om far har bil, men jeg hadde ikke godtatt at han kjørte hvis han bruker jevnlig.

Hva med at far over en lengre periode avlegger positive urinprøver før han får utvidet omsorg for barnet? Hvis dette lar seg gjøre der du bor. Og jeg ville spurt barnet grundig, men forsiktig, om hva det har gjrot hos far i helgen, hvor de har vært, sammen med hvem. Andre barn?

Lykke til.

Skrevet

Har sagt til far hva jeg mener , men da får jeg bare at jeg ikke har noe med det o.s.v. (mye annet dritt og til tider truende)

Dette var også en del av grunnen til at det ble slutt (jeg brøt, ville ikke ha det slik og håpet han skulle innse det og forandre seg men det ga han klar beskjed om at han aldri kom til forandre seg eller slutte)

Skrevet

Men da anmelder du han da. Hva faen skal faren ha omsorg for faren etter når han ruser seg og har upassende klientell. Anmeld og fortell barnevern om han så han ikke får se ungen under andre omstendigheter enn tilsyn.

Hadde du hatt litt vett hadde du visst dette selv.

Skrevet

¨"Litt vett" ??!

Derfor man dro!

Det er ikke snakk om ruse seg Hver dag, men er skeptisk uansett....

Skrevet

Men alikevel lar du han ha ungen alene ?? Det kaller man lite vett! Greit nok at du dro, du kan tenke og ville ting selv. Barnet stakkar har ikke noe valg det, det blir levert til faren og som du sier du vet eller du tror han ruser seg, iallfall vennene hans når han har barnet.... hvor bra er det ?

Skrevet

Sjokkert over at du sender barnet til faren når han holder på slik.

Du må kontakte barnevernet og samarbeide med dem. Forlange rene urinprøver over tid og i denne prøveperioden skal det kun være samvær under tilsyn.

Blir han tatt på en eller annen måte mens han har barnet deres er det DIN omsorgsevne som vil gransket.

Syns oppriktig synd i barnet som har en slik far og i tillegg en mor som ikke er villig til å sloss mer for at barnet er trygt:(

Skrevet

Problemet er vel at en fars rett til samvær står veldig sterkt, og at man i tvilstilfeller faktisk ikke har rett til å nekte far samvær.

HI. Du er ikke dum, og har mn dypeste sympati. Dette er ikke lett.

Skrevet

urinprøver, ja, men han har i perioder holdt opp selv på grunn av at han "tystet" på sine egne kompiser. (Dette er noe de selvfølgelig ikke vet).

Skrevet

Ikke vært enkelt, særlig ikke når man har blitt truet med ulike ting av han.

Skrevet

bf til de 2 eldste guttene mine er rusmisbruker

startet i det små,litt nå og da.. men ble fort værre.

har 0 samvær med barna sine.

da jeg ga han beskjed om "samvær med barna eller dopen", ja så valgte han dessverre dopen!!:((

har vært alene om ansvaret med de i snart 12 år. tøft JAA, men angrer ikke 1 sekund på at jeg nektet han samvær!!

barna vet hvordan bf er (de ble mobbet på skolen,at pappan var narkoman. så måtte fortelle de hvorfor han aldri kom)

de tok det greit. men tøft er det uansett.

aldri om jeg ønsker at barna skal få oppleve et rusmiljø uansett hvor "uskyldig! det måtte være!!

barn værer mere enn hva vi voksne vil/kan tro..

Skrevet

Igjen- jeg er sjokkert over deg.

Hva tror du kan skje om disse finner ut at han tystet og de dukker opp hjemme hos han? Kanksje han har barnet deres da....

Trusler er selvfølgelig ikke noe å spøke med men for guds skyld; det viser vell bare enda mer hvor lite egnet han er.

Jeg er forøvrig fullt klar over hvor sterkt samvær står men jeg vet også at det nytter sloss? Regner med du har vært i kontakt med FVK, barnevern og hs? Og at du har anmeldt trusler? Og ikke minst ført logg over kommunikasjon mellom dere?

Hva om han kjører bil ruset? Eller at barnet finner en hasjklump og spiser? Eller at de rusete vennene tar seg inn på rommet til barnet mens faren selv er rusa?

SKAM DEG!! Barnet er ikke barn for bestandig og kan hende du får et forklaringsproblem etterhvert...

Skrevet

Hvor gammelt er barnet ditt?

Du høres utrolig umoden og uansvarlig ut.

Du er klar over at DU kan miste omsorgen om noe skjer med barnet mens det er hos faren? Men for all del; det er kanskje det beste! En sender IKKE et barn til en far som lever i et slikt miljø du beskriver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...