Gå til innhold

ang første legetime,takker for svar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde dere med urinprøve,og tok de graviditetstest. eller må man be om det.har tatt 4 tester selv,og har symtomer.men vil være helt sikker.er nå i uke 12,4. tar legen en underlivsundersøkelse.detter blir barn nr 3,men har glemt litt,hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde med urinprøve ja, men hva slags tester de tok vet jeg ikke helt. Men du kan jo be om det uansett:)

Hadde ikke gu denne gangen, men hadde det sist jeg var gravid. Har forstått at de har gått mer bort fra det...

Skrevet

Om du har fått FIRE positive tester, hvordan kan du ikke være sikker? De tar ikke graviditetstest på legekontoret med mindre du ber om det, og det burde jo igrunnen være unødvendig når du har tatt så mange selv ;)

De sjekker urinen for sukker, protein og blod(?). Så sjekker de blodtrykk og blodprosent.

Skrevet

4 positive tester er nok vel så sikkert som hos legen, du har sikkert ikke hatt mensen heller på disse ukene? :)

Men man kan sikkert be om det :)

Ellers tar de jo blodtype, hvis du ikke husker det, og et par tester til, røde hunder og HIV b.la. hvis du ikke takker nei! :)

Underlivsundersøkelse er ikke så vanlig lenger, mulig de tar hvis det er lenge siden du tok celleprøve sist (og er over 25), men vet ikke om det er vanlig prosedyre.

.. det er 15 mnd siden jeg fikk barn sist, føler det er nettopp, men jammen har jeg også glemt bort mye! Rart, for det føltes jo veldig "viktig" da det pågikk:)

Skrevet

De tok graviditetstest på urinprøven jeg hadde med automatisk hos meg.

De tok blodprøver for rhesus-faktor, rødehundersmitte, syfilis og HIV. De målte jernlagrene også.

Tok underlivsundersøkelse, men slapp celleprøve...

Skrevet

og så er det lurt å be om en ekstra prøve for toxoplasmose (!) Dette er noe man kan få gjennom dårlig behandlet kjøtt og grønsaker. Svært få får det fra katter. Og har man hatt infeksjonen tidligere har man antistoffene, men for å få vite det må man ta blod prøve

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...