tri smi kinisiri Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Jeg har ikke jobb når permisjonene er over i Mars... Jeg vet at jeg får en jobb i August (lærer), men det er jo noen måneder til. .. Jeg har ikke søkt minstemann i barnehage fordi det blir det ikke penger til om jeg ikke får jobb (betale barnehage + tape kontantstøtte) Hvor "pliktig" er man til å ta jobber som NAV finner? Vet at man mister arbeidsledighetstrygden om man takker nei til jobber. Hvor mye hensyn tar de til at det er vanskelig å finne pass til barna? Og kan de komme med hvilken som helst jobb til meg? Eller bør det være relatert til min utdannelse? Har ikke lyst til å jobbe på bensinstasjon i vår/ sommer... :-/ Noen med erfaringer fra NAV?
It's all about me Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 De kan komme med hvilken som helst jobb til deg. Jeg ble til og med sendt til intervju for billettsalg i et omreisende sirkus, ha ha ha. Men for det første er det bare intervjuer de sender deg til, for det andre har du lov til å si nei et par ganger. Det er hvis det gjentar seg at du mister støtten. Men for å være godkjent arbeidssøker og da få dagpenger må du ha barnepass for hånden. For som arbeidssøker skal du i praksis kune reies rett ut i ny jobb. Så de krever at du har barnehageplass eller en i bakhånd som dagmamma.
mai mammaen til to Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 etter permisjonen til eldste begynte jeg å jobbe som vikar. men jeg fikk bare 50%. jeg meldte meg da 50% arbeidsledig. og det var ingen problem. jeg jobbet av og til ekstra og da måtte jeg bare føre det opp.....men de sjekket meg liksom ikke... at jeg søkte jobb da...men jeg hadde en samtale med dem og hun sa hun var sikker på at jeg ville få jobb til høsten. kunne få hjelp til å søke osv..... så jeg tror nok ikke dem prakker på deg en bensinstasjon jobb.....