tri smi kinisiri Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Jeg har ikke jobb når permisjonene er over i Mars... Jeg vet at jeg får en jobb i August (lærer), men det er jo noen måneder til. .. Jeg har ikke søkt minstemann i barnehage fordi det blir det ikke penger til om jeg ikke får jobb (betale barnehage + tape kontantstøtte) Hvor "pliktig" er man til å ta jobber som NAV finner? Vet at man mister arbeidsledighetstrygden om man takker nei til jobber. Hvor mye hensyn tar de til at det er vanskelig å finne pass til barna? Og kan de komme med hvilken som helst jobb til meg? Eller bør det være relatert til min utdannelse? Har ikke lyst til å jobbe på bensinstasjon i vår/ sommer... :-/ Noen med erfaringer fra NAV?
It's all about me Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 De kan komme med hvilken som helst jobb til deg. Jeg ble til og med sendt til intervju for billettsalg i et omreisende sirkus, ha ha ha. Men for det første er det bare intervjuer de sender deg til, for det andre har du lov til å si nei et par ganger. Det er hvis det gjentar seg at du mister støtten. Men for å være godkjent arbeidssøker og da få dagpenger må du ha barnepass for hånden. For som arbeidssøker skal du i praksis kune reies rett ut i ny jobb. Så de krever at du har barnehageplass eller en i bakhånd som dagmamma.
mai mammaen til to Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 etter permisjonen til eldste begynte jeg å jobbe som vikar. men jeg fikk bare 50%. jeg meldte meg da 50% arbeidsledig. og det var ingen problem. jeg jobbet av og til ekstra og da måtte jeg bare føre det opp.....men de sjekket meg liksom ikke... at jeg søkte jobb da...men jeg hadde en samtale med dem og hun sa hun var sikker på at jeg ville få jobb til høsten. kunne få hjelp til å søke osv..... så jeg tror nok ikke dem prakker på deg en bensinstasjon jobb.....
tri smi kinisiri Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2009 Takk for svar! Bilettsalg på sirkus, ha ha ha, Jo, jeg har jo noen som kan steppe inn og passe lillegutt, hadde sikkert fått lappet det sammen... Jeg får dra på noen intervju, da.....? Håper jeg slipper sirkus :-) hihi
It's all about me Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 Nav styerre mer når du er 100%ledig enn 50% med mulighet for ekstra.
tri smi kinisiri Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2009 Ok! Jeg tenker også at siden jeg har en jobb i August som venter på meg, så kommer de kanskje ikke til å være så "på" for å finne jobb til meg. Vanskelig å finne lærerjobber sånn på slutten av skoleåret...
It's all about me Skrevet 28. januar 2009 #7 Skrevet 28. januar 2009 Hun dama lo litt hun også og skjønte det da jeg sa jeg ikke hadde mulighet til å reise rundt slik. Men det er vel beste eksempel på at en vet aldri hav en kan få tilbud om )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå